Ny gren till Vinter Os

Började dagen med att pröva på en ny sport, ja jag kom på den alldeles själv i en alldeles för snabb impuls. Nämligen cykelglida.

 

Det går till på så sätt, man tar en cykel (vilken som helst), trampar upp cykeln i en i en rätt så hög fart (för bästa resultat). Därefter svänger du in på en isgata (helst med lite grus på), och så gliiiiiideer du så långt du kan. Du får extra poäng om du lyckas få med dig både cykel och cykellampan.

 

Det var detta jag ägnade mig åt i morse, och ja, jag gleeeeeed ca 4 meter (och hade med mig både cykellampan och cykel under turen).

 

Så jag känner mig lite mörbultad, öm och faktiskt dum. Jag menar, tur att det var så tidigt på morgonen, så ingen såg mig fara fram i fosterställning fastklamrande i cykeln, hållandes i en cykellampa mitt i vägen (fast jag hann notera två person som kikade på mig ute vid ringleden). Men var det ju en himmelsk tur att jag inte bröt något, så jag kunde resa mig någorlunda snabbt upp. Fasar för tanken att ligga som skalbagge på rygg intrasslad i cykelhelvetet och inte kunna ta sig upp. Vad hade man gjort då? Ropat på hjälp???? Nja, svaret där är tveksamt.

 

När jag nu läser dagen horoskop står följande för mig ” Idag gäller det för dig att ta hjälp av dina inre resurser för att orka ta dig framåt. Häng inte upp dig på pengar, risken är att du förlorar dina närmaste vänner om du gör det”

 

Ännu ett upplyftande horoskop (vad ÄR det här för bok egentligen).

 

Och till er som undrar, cykel klarade sig också utan smärre skador, förutom ett snett styre. Tro mig inte så skickar jag med bildbevis. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!