Belöning, krämer & kostnader.

Gokväll kära vänner. Jag "prenumererar" på nått som heter "Goodiebox", vilket i praktiken menas att jag en gång i månaden får ett paket med lite olika skönhetsprodukter för endast 199 kr. Onödigt kanske du tycker, men bor man själv får man "belöna" sig lite och skämma bort sig.....En bra kvinna rår sig själv heter det väl? 


Nåväl, sist (läs igår) fick jag bland annat en ansiktsmask i min efterlängtade Goodiebox och jag lovar dig, den var helt fantastiskt. Lätt att sätta på (ända påsättning som jag kan glädja mig åt i nuläget) Den var utformad som med en rollon funktion. Bara rulla på "geggan" över ansiktet och låta den verka. Inget kladd och ett jämt lager blev det. Och efteråt kändes ansiktet lent som en babyrumpa. 


Skillnaden var när jag för "många" år sedan hade köpt en anti rynkkrämen. Svindyr förstås. Den skulle sättas på på kvällen och verka över hela natten. Här skulle minsann rynkorna stoppas i tid. För vem vill väl vara rynkig? 


Nåväl, på kvällen var det dags och jag smörjde in ansiktet i ett tjockt lager med den dyre krämen med mottot, ska de va, ska det va ordentligt. 


När jag sedan skulle lägga mig kände jag hur det riktigt började strama och svida i huden, jävlar vilken bra kräm tänkte jag då. Kände ju redan hur hunden stramades åt. Detta måste ju vara värsta dunderkrämen. 


Tillslut så lyckades jag iallafall somna, trots att det brände som eld i ansiktet och jag sov faktiskt oförskämt gott. Tills jag vaknade!!!! Efter det obligatoriska toabesöket, råkade jag få se en glimt av mitt ansikte i spegeln. 

Jag såg ut som en fotboll!!! Och visst, alla rynkor hade förvisso försvunnit då svullnanden hade rätat ut de rynkor som fanns, så visst krämen höll vad den lovade. Men jag vet inte om det bara är jag men då e jag fan heller lite rynkig i ansiktet än att se ut som en svullen tomat i ansiktet.


Så trots att den krämen var dyr åkte den i papperskorgen och jag fick snällt försona mig med mina rynkor. Ja, efter att svullnaden lagt sig förstås. 


En annan gång fick jag den briljanta idéen att färga mitt hår själv ( ni vet väl att ibland så bedrar snålheten visheten) och detta var ett sådant tillfälle. 


Jag skulle färga det i iceblod. Sagt och gjort, färg inhandlades på Ica och sedan var det bara att färga, eller tona som det så snyggt stod på beskrivningen. Tvättas ut efter 8 tvättar stod det också kan jag tillägga. 


Döm till min förvåning och (fasa) när jag var klar och såg resultatet. Då hade jag helt plötsligt fått BLÅTT hår!!!!!!


Nu hörde det till saken att jag då hade endast 1 vecka kvar av min semester innan jag skulle börja jobba igen. 


Kan ju säga att den veckan tillbringades mest med att tvätta håret, minst 3 gånger per dag. 


Färgen håller i 8:a tvättar in my ass!!! Efter säkert ca 50 hårtvättningar var det blåa envist kvar. 


Så det var bara att bege sig till jobbet och hålla huvudet högt och säga på fullt allvar att jag färgat håret blått med flit, för att matcha uniformen om inget annat.


Men nu e mitt hår iceblond & huden len och nu ska jag prova en ny BUS-kräm....jag menar vad skulle möjligtvis kunna gå fel där hahahaha...

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!