Snö Svengelska och Semester

 Brrr, imorse var det riktigt kallt och snö i luften när jag cyklade till jobbet. Det får mig att längta efter en härligt utlandssemester i något skönt varmt land. Nu låter det som jag brukar åka utomlands, men så himla ofta har det faktiskt inte blivit och synnerligen inte så ofta som jag velat.

 

Men en gång åkte vi tillsammans med nästan hela familjen en vecka till Marmaris Turkiet. De som sakandes var min dotter och mellansyrran, den näst äldsta systern och pappa (ja min mor har lyckats få döttrar, 5 gånger på raken)

 

Jag, maken och son bodde på ett hotell på ena sidan av Marmaris och de andra på den andra sidan. Men vi träffades ändå förstås. De specifika jag ska berätta om idag, var när vi var på stranden vid deras hotell.

 

Vi flöt (eller jag gjorde det i alla fall) omkring där i vatten och mina småsystrar (som är smala, vackra och blonda med långt hår och blåa ögon) och de beklagade sig för hur jobbig alla killar som arbetade på deras hotell var, att de inte ens fick vara ifred på nätterna, utan att de där killarna knackar på med kaffe, dricka med mera ideligen. Och att de sedan fjäskade som sjutton för vår mamma genom att kalla henne för madam, madam.

 

Och plötsligt så dyker dom upp, killarna som var såååååå jobbiga, där i vattnet från igenstans. Syrrorna flydde upp till solstolarna med ilfart, kvar blev jag och min mor med hotellkillarna och en lång pinsam tystnad (finsk stämning) uppstod där ute i vattnet.

 

Alla som känner min mor (och mig) vet att pinsamma tystnader är inget vi klarar av så mamma tittar på de tokleende killarna och säger på sin bästa svengelska; -This i allso my daughter, she is my biggest and oldest one. Och därefter ler hon uppfodrande, i väntan på någon respons från dom, varpå den ena killen tittar medlidsamt på mig och säger;- Ah, the unlucky one,  sedan simmande dom som kåta hannhundar efter löpetikar upp till stranden för att fortsätta fjäsket/terrorn mot mina yngre, smalare systrar .

 

Jag höll på att drunkna av gapskratt, speciellt åt mammas oförstående min där hon guppade runt i svallvågorna såg efter grabbarna som simmat iväg. Men när jag förklarade att hon i princip hade skrämt iväg dem genom att säga;- Här är också min dotter, den tjockaste och äldsta. Och att hon sagt allt detta med ett stort varggrin i ett tonläge som om hon ville sälja av mig.

 

Ja, den resa hände det mycket kul på, skulle vara så otroligt skoj om vi ALLA en gång hade kunna åkt, men i ärlighetens nämn, vilket land hade klarat av alla oss på en och samma gång?

 

Här är en bild på en magdansös sekunden innan hon med svängande höften tagit sig fram till maken och tryckt ner både hans huvud och kamera mellan hennes bröst……..

Vi har förresten varit i Bulgarien, grekland och Tunisen med......men det tar jag någon annan gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!