Premiär, puls & oslagna rekord.

 

Idag byggde jag ihop mitt nya fina motionsband, det var lätt som en plätt och gick förvånansvärt smärtfritt om man bortser från den lilla, lilla blodtryckshöjande stunden, då jag trodde det saknades 4 skruvar. Men efter ett avreagerande samtal till min syster, visade det sig att skruvarna satt fast i maskinen.

 

Då var det mer spännande när jag skulle premiärgå på bandet. Det gjorde att jag kom fram till flera insikter, faktiskt. Som att man nog ska ta det lugnt i början och då speciellt när man just varit sjuk.

 

Till saken hör att min kära syster, skickade ett uppeppande sms till mig där hon skrev att hon minsann hade gått/joggat 3 km på 30,37 min.

Jaha, tänkte jag, där var ribban lagd, tävlingsinstinkten var väckt, det SKULLE jag bara slå!!!!! 

Sedan att jag så sent som igår hade feber och att jag fortfarande inte är kry, var inget jag tänkte på just DÅ.

 

På med hög musik i I-phonen, på med hörlurarna och startade bandet. Här skulle det gås fort, joggas och panikspringas, för jag hade ett mål att nå. Inte skulle lillsyrran klå mig inte.

 

Så jag stånkande mig fram på detta band med hunden skällande och hoppandes framför mig (tyckte väl matte betedde sig märkligt, eller flåsande oroväckande), tryckandes febrilt på de olika tempoknapparna, 5 km/tim, 7 km/tim, 8 km/tim och ner till 5.5 km/tim och så upp igen med svetten rinnande. Plötsligt kände jag började få en lättare blodsmak i munnen.

 

Efter ytterligare en stund började en massa svarta prickar dyka upp i mitt synfält och jag började känna av lite yrsel. Försökte kolla på displayen på maskinen vad se vad pulsen låg, men lyckades inte riktigt fokusera ögonen.

 

Det var då jag bestämde mig för att stoppa bandet, fast det tog emot, det gjorde det verkligen, jag hade ju inte hållit ut och slagit syrran än.

Dessutom hade jag ju placerat bandet så att OM jag skulle flyga av, så hade jag ramlat av i soffan.

 

Tror trots besvikelsen, att det var ett bra beslut (med tanke på att det fortfarande känns som luftrören har kramp) att stoppa bandet för idag MEN………………..

 

imorgon e en annan dag och då ska jag på´t igen……………………………
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!