Raketer, sovmorgon & is

 

Idag kunde jag ha haft sovmorgon. Jag börjar nämligen inte fören klockan 11:00. Men ni observerade att jag skrev kunde va?

 

För min lille son (som just fyllt 13 år) fick en väckarklocka från en av mina kära underbara systrar. Denna väckarklocka är byggd som en raket, så att när det är dags att gå upp så fyrar den av raketen och ringer tills den som ska vakna, satt tillbaka rakten igen.

 

Mycket bra tyckte jag, då han har sådan problem att komma upp på morgonen.

 

Detta är för övrigt något som jag i hans ålder också hade, svårt att gå upp allstå.

Jag hade ju förvisso inte en raketväckarklocka, men jag hade något så mycket bättre (eller värre, beror hur man ser det) nämligen min 3 år yngre lillasyster som med jämna mellanrum gapade åt mig att det var dags att gå upp och jag lovar er att det INTE gick att sätta henne på snooze.

 

När jag tänker tillbaka (och skäms lite) så får jag dra mig till minnes att vi fick spackla dörren till mitt rum på grund av att min vanliga väckarklocka ”råkade” flyga mot min syster, som klokt nog parerade med, just det, dörren.

 

Nåväl tillbaka till nuet, raketklockan, den ringde, avfyrade raketen och ringde om och om igen. För givetvis hade vi (vad annars) fått ett ”måndagsexenplar”. Det gick INTE att stänga av den!!!!!! Men då jag nu är lite mognare (och ska föregå med gott exempel) så jag fick gå upp och ner till köket för att leta upp en skruvmejsel för att skruva bort batteriluckan, så fanstyget tystnade. Och där försvann min sovmorgon för vem sjutton kan somna om med en puls i 180?

 

Nämnde jag att det var kallt, i vårt sovrum när jag skulle/var tvungen att gå upp? Så ni förstår att det inte roligt att gå upp, när det är fullt med is på hela rutan?

 

Uppe är jag och jag har nu ätit frukost, vägt mig (är ju tvungen att fylla i min vikt-app i Iphonen). Jag har förresten köpt och börjat dricka en kopp med Acai-bär i. Ska vara jättebra, med en massa antioxidanter i. Ska ge energi………Men än har jag inte märkt något, så jag får återkomma om detta.

 

Avslutar med lite nytagna bilder. Blid nr 1 är från RACKETVÄCKARKLOCKAN från helvetet.

 

Bild 2 är på mitt sovrumsfönster och bild 3 på mina superbär.

 

Ha en Lovely dag alla…………………..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!