Semester, äventyr & myggbett

Min semester startade i raketfart. Ja, så fort att jag knappt hann byta om från arbetskläderna innan det bar iväg till Östergötland. Maken stod nämligen bokstavligen på uppfarten och gasade.

Och gasade det gjorde han sannerligen hela vägen upp. Så för att slippa stressutslag och adrenalinkickar genom hans rallykörning varvat med de mest galna omkörningar, passade jag på att se på film i mobilen istället, tills vi otroligt nog helskinnade kom fram.

Väl framme myste jag med valparna och trevligt sällskap
medan älskade maken och övriga gänget begav sig ut i natten för att beskydda åkrarna från vandaler. Detta resulterade till att en ”tjuvgalt” minsann fick sätta livet till.

Och så kom den efterlängtade dagen, som min make tjatat om, och varit så ”till sig” över. Han hade till och med köpt mig en lämplig ”outfit” för att jag skulle hänga med. Själv får jag nog erkänna att jag mest känt ångest och oro över att hänga med på detta äventyr. Men lovat är lovat. Och visst ska man våga pröva nya saker?

Så döm till min förvåning när jag faktiskt tyckte det var riktigt kul och en smula spännande också, det ska erkännas. Lite ”hillbilly” över det hela var det förvisso, men med ett otroligt trevligt sällskap.

Häftigt att se hundarna jobba också. Trots att vår lille Frasse var så övertaggad att han smet ner i ett tomt gryt och sprang runt där nere som en tornado i över en timme och verkade inte ha en tanke på att inte komma ut.

Men lille Frasselito trodde väl att alla som ropade efter honom hejade på honom och därav sprang ett ärorvarv (gång på gång). Jag är stolt över honom i alla fall.

Några som också var glada över att vi var där ute mitt i ingenstans var myggorna. Satans var myggbett jag fick. Jag har till och med lyckats att få 6 myggbett och det bara mitt ringfinger (som förövrigt INTE har några ringar nu, då fingret är dubbelt så stort)

Efter detta äventyr kastade jag mig snabbt på nästa. Ridning (på en riktigt häst) vilket även det var fasligt mysigt.

Hästen hajade nog rätt snabbt att jag inte hade 100 koll, då den passade på att ta diverse matpauser av vad som kom förbi.

Sedan upplevde jag att han hade en liten förkärlek till diket hela tiden, tills jag kom på att det är ju jag som styr och troligtvis hästen som tyckte att JAG har en förkärlek till dikena.

Vi red i alla fall i över en timme, vilket jag kan garantera er kändes i min bakdelen efteråt.

På söndagen var ”tant” tvungen att ta det lite lugnt främst för att jag knappt kunde gå. Så jag roade mig med valpmys, cirkusuppvisning och sockervadd. Oroa er inte, det var INTE jag som uppträdde utan jag var bara publik, men sockervadden klarade jag minsann att äta upp själv.

En bättre start på min semester kunde jag faktiskt inte få.

I kväll bär det iväg på Tutbingo i Ekedalen med risk för att drabbas av touretts eller vinna en massa cash (hoppas på de sistnämnda)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!