Zlatan, ryggskott & AC:n

Nu hejdade vi ju oss naturligtvis och åkte inte till Köpenhamn bara för att äta. För tillslut hittade vi faktiskt en resturang i Höllviken som hette Millenium. Men inte heller där verkade dem så överförtjusta i vår så kallade strandklädsel.

Ja, nu tror du kanske att vi gick omkring i bikins, men så var verkligen inte fallet!!! Utan bara lite enklare klädsel. Mamma hade på sig klänning som kanske eventuellt påminner om ett nattlinne. Men mamma påtalade promt och bestämt att det minsann köpt som en klänning!!!!

Tillslut fick vi i alla fall ett bord, men här kan vi snacka om kass service. Tog nästan en timma innan vi fick maten och då fick mamma naturligtvis fel mat, så vi fick vänta ytterligare en stund.

Och när hon väl fick in maten var jag tvungen att irriterat påpeka om det var tänkt att vi skulle äta med händerna, då vi inte ens fått några bestick!!!!!!!

Fast ett ställe som jag varmt kan rekommenderar är ”Annas Bageri” Otroligt nog så hade min mamma faktiskt varit där en gång förut, med en av mina andra syskon. Då var det meningen att hon skulle hon köpa med sig någon bulle. Men nu är det tydligen så att i Malmö är bulle exakt samma som sak en fralla i Göteborg.

Så mamma fick ”lära” personalen att en bulle är en bulle och fralla är en fralla. Vilket de självklart inte förstod. Men vad hon inte visste var att bakom henne i kön stod självaste Zlatan och log brett när hon bestämt (och en aning aggressivt) stod på sig med att Göteborg är det ingen bulle utan en fralla………

När min syster lite diskret påpekar att det är ju Zlatan som står där bakom henne. Utbrister hon irriterat ”- Och vem i helvete är Zlatan då”
Vilket naturligtvis resulterade i att Zlatan log ännu bredare, men min kära syster ville sjuka genom jorden.

Denna gång fick vi inte ”lyckan” att träffa Zlatan, utan fick nöja oss med se honom på löpsedeln.

Min kära mor har faktiskt slutat röka och hon är verkligen duktigt och är nu inne på sin andra vecka som rökfri. Till hjälp nyttjar hon lite hjälpmedel som nikotinplåster och tuggummi. Dock har detta en otrevlig biverkning i form av att hon blir väldigt hård i magen.

Så innan vi skulle åka hem var hon bara tvungen gå på toaletten då nr 2 gjorde sig plågsamt påmind. Väl där fick hon ta i så i den milda grad att hon lyckades få ryggskott!!!!!!!

Det var med nöd och näppe som hon tillslut lyckades baxna sig in sig i bilen. Om inte detta var nog, så höll vi på att smälta bort inne i bilen. För min AC i bilen är oturligt nog ur funktion. Detta är något som jag sannerligen kommer åtgärda innan det bär iväg till Finland på semestern!!!!!!

Efter drygt 3 timmar i den stekheta bilen kunde jag lämna av kära mor i Göteborg och ”glädja” mig åt ytterligare 2 timmars bilresa innan jag är hemma i kära Tidaholm.

Så efter en mycket rolig resa, kan jag bara säga ”Borta bra men hemma bäst”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!