Tidsresa, avvägar & sängar

Äntligen var det dags för min & mammas efterlängtade Malmöresa. Starten på resan utgick från Göteborg, dit jag smart nog hade fraktat mig dagen före.

När jag väl slingrat mig ut ur det gytter av trafik och filer som Göteborg erbjuder (utan några större missöden), var det bara motorväg rakt fram.

När vi var ungefär halvvägs kända våra magar att det var dags för en välbehövlig lunchpaus.

Men märkligt nog så lurade varenda skyltjävel där det stod att det fanns mat ut oss på de mest konstiga avvägar, vilket i sin tur resulterade att vi nästan var framme i Malmö innan vi fick något att äta och då på en stor jävla Spa-anläggning!!!!

Väl framme i Vellinge checkade vi in på hotellet, vilket närmast kan beskrivas som en tidsresa tillbaka till 70-talet, både när det gäller de visuella, lukt och personal (vilket för övrigt bara var en).
Otroligt nog fick även vi exakt samma rum som vi hade förra året.

Vi hade precis kastat in våra väskor i rummet när jag fick jag ett sms från en av mina kära mostrar som meddelade att det vankades grill hemma hos henne.

Väl där beslutade jag och mammi att ta bakvägen in, men att smyga var praktiskt taget en omöjlighet. Av den enkla anledning att moster har två fina ”pitbulls” som heter Chanel och Edit och dom släpper fan inte in vem som helst……

Men in kom vi och kvällen avnjöts av mycket gott grillat och ännu trevligare sällskap tillsammans med min morbror samt moster med familj. Och naturligtvis vovvarna som hade beslutat sig för att bli såta vänner med oss.

Därefter var det dags för natti natti på hotellet. Dock visade det sig att sängarna var väldigt höga. Ja, så höga att min stackar mor, som ju inte är så lång, hade på allvar behövt en liten stege för att kunna kravla sig upp i sängen.

Men det var rätt underhållande för mig att se henne ta sig upp och ur sängen. Förutom för höga sängar, fick vi som en bonus, bäddmadrasser som ideligen tenderade att glida iväg.

Efter en i stort sätt sömnlös natt med bäddmadrasser på rymmen och där min kära mor passade på att dra diverse motorsågar samt sovandes avnjuta högljutt tv-tittande (naturligtvis med lampan tänd) bestämde jag mig för att införskaffa örnproppar och ögonmask till nästa natt.

Detta och lite annat smått och gott införskaffades genast på morgonen i Mobila köpcentrum i Malmö innan det var dags för dagens nya äventyr………..
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ja ni hade det bra 😄 synd att vi inte hann ses men det kommer väl fler gånger kram Eva

Svar: Ja det var synd men självklart blir det fler tillfällen😍 Kram kram
Marie

2016-06-01 @ 21:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!