Bestigning, förväntan & rån

Vad som från början var en idé under en promenad, ska nu bli verklighet.

Nämligen att bestiga Kebnekajse. Något som under själva idéstadiet lät som en liten lätt dagsutflykt. men efter lite efterforskning visade sig vara ett större projekt……

Ja, det är alltså inte JAG som ska göra detta stordåd, utan min son och svåger. Men på något märkligt sätt har hela släkten blivit engagerad i detta äventyr.

Förutom en lång (och kostsam) packningslista, med det allra mest nödvändiga som kängor, stormkök, pannlampor osv finns det även (helt utan min tidigare vetskap) experter i vandringssammanhang, nämligen min kära mor.

Det visade sig att hon minsann har erfarenhet av vandring (hon vandrade några gång på 80-talet ) och har via internet lyckats utbildad sig till en Kebnekajseexpert. Jodå, resrutten har granskats och analyserat in i minsta detalj.

I morse fick jag via telefonen av min kära mor den senaste informationen om Kebenekajseresan.

Detta direkt innan hon upplyst mig om nattens och morgonens händelse i sitt bostadsområde. Tydligen hade polisens insatsstyrka gripit en beväpnad man i en lägenhet och på morgonkvisten blev tobaksaffären rånad av män med AK4:er.

Detta verkar för henne som en helt normal start på dagen, medan jag själv sitter och njuter av morgonkaffet och det enda oroväckande jag hör är ett ilsket surrande från det gigantiska getingbo som tydligen finns inne i väggen på vårt hus. Nu ska jag samlar kraft för att anta utmaningen att lyckas få ner all sonens packning i EN ryggsäck.

Sedan är jag äntligen redo för min sista arbetsvecka innan det ä semester.

Ha en skön söndag på er, hur den än ser ut…………

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!