Väskor, mojitos & solglasögon

Jag ska bekänna att under hela veckan har jag sett och trånat efter en väska. Varje gång jag gick förbi, vilket var onödigt ofta, kunde jag nästan höra den ropa efter mig;- Köp mig, köp mig!!!!!

Även ett gäng solglasögon pockade ideligen på min uppmärksamhet och eftersom de var billigare än väskan, bestämde jag för att tillåta mig att frossa i solglasögonen. Dock tyglade sonen mig efter ”endast” tre par med
orden;-” Nu får du fan ge dig!!! Du har ju två par uppe på rummet också!!!”

Ja, jag hade ju redan vid tidigare tillfällen ”råkat” köpa två par, vilket jag lyckats förtränga.

Tyvärr hade sonen bränt sig så mycket på vår senaste (och ända) utflykt, så han orkade nästan inte göra någonting sista dagen. Men jag var pigg och alert och den kära väskan fortsatte envist att ropa på mig.

Då kom jag på att jag ju givetvis MÅSTE köpa en sådan väska till min dotter, men självklart i en annan färg, då hon ju inte var lika omåttlig förtjust i rosa som jag.

Sagt och gjort, jag närmar mig affären med bestämda steg. Tar en svart väska till dottern förstås, och när jag nästan är framme i kassan, kan jag inte hejda mig längre. Plötsligt utan att jag riktigt har en aning om hur det gick till kommer jag åter till hotellrummet, med inte bara en väska utom två.

Sonen blängde fördömande på mig och muttrar;-”Sjukligt, är vad det är”. När jag förtjust tittade på min nya fina väska och alla mina solglasögon.

Så var det dags att åka hem då veckan gått fasligt fort. Kan säga att det var ett fint hotell, med bra rum och service.

Dock var vinet inne matsalen inte drickbart, men uppfinningsrik som jag är löste det genom att hämta en pappmugg med vin i barnen och sedan, väldigt diskret förstås, hälla upp det i restaurangens glas och vips, så hade jag ett gott vin till maten.

Maten var väldigt god och varierande, vilket syntes på vågen, men är allinklusive så är det.

Dock hade sonen inte fattat konceptet riktigt då han säkerligen gick ner i vikt. Vilket man kanske kan förvänta sig då han livnärde sig på spagettis med ketchup, frallor och drack pepsi, hela veckan.

Kan summera resan med att jag insett att sonen nästan är vuxen och han har lärt sig att man ska smörja in sig med solkräm. Och mitt syftet med resan var att vila upp mig och njuta av sol, värme och bad, så det var uppnått.

Vidare lyckades jag dricka mojito´s utan att tatuera mig denna gång. Bara en sådan sak.

Nu ska det bli skönt att komma hem till älskade maken och planera för nästa resa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!