Vildsvinsresort, semester och baksätesköring.

För er som kanske undrar varför det finns så mycket vildsvin runtomkring Tidaholm, så kan jag avslöja att det kan ha att göra med att min älskade make öppnat ett vildsvinsresort i Gerum. Jojomen, det är riktigt sant. På resorten finns det obegränsat med mat för ett vildsvin, en härligt lockande pinne (eller trädstam) inoljade i tjära och mysbelysning kvällstid. Ja, man kan väl säga att det är ett riktigt all inklusive eller ett lyxhotell för ett vildsvin Ja, om det inte vore för den lilla, men ack så betydelsefulla skillnad att i ”resorten” så sitter min make, allt som oftast, i en liten, liten, jaktkoja (och läser serietidningar, dricker kaffe med tillbehör) och skulle det vara så att ett vildsvin just i det ögonblicket skulle åtnjuta en spabehandling, så kan det sluta på det här sättet:
Synd för vildsvinen, men gott för vår grill och frys, men framförallt vår mage. På bilden är det vildsvin nr 4, som hade (o)turen att hamna i vår frys (och samtliga har råkat vara galtar) Angående resort, så har jag sisådär 5 arbetspass kvar innan jag ska få mig min mycket efterlängtade semester. Ja dock inte på makens egengjorda resort ute i Gerum. För att gnida mig mot tjärstoplar och äta utslungande majs och gammalt bröd och potatis är inte min grej. Nä, jag kommer att ägna min semester till små men härliga utflykter (som kommer delges er på något sätt) på egen hand, jag och så klart barnen, men tyvärr utan maken, då vi inte har semester samtidigt. Vilket kanske är tur, då jag idag gjorde en väldigt hemsk och upplyftande upptäckt. Nämligen att alla de år som jag har så kallat ”baksäteskört” inte kommit i närheten av det besserwisserbeteende som kära maken visade prov på idag. Ja, för man kan ju säga att han var lite mer offensiv än jag. Jag brukande ju på min höjd påpeka lite lätt om olika trafikregeler och hur det bör följas och naturligtvis vad lagen och min älskade ”jag och trafiken” boken säger. Men maken, han kör den mer aggressiva stilen, genom att exempelvis (fortfarande) vråla i säkerheten inne i bilen, till varje medtrafikant som råkar befinna sig ute på vägen samtidigt, fast jag kör väldigt lagligt (naturligtvis) Men idag tror jag minsann att han kokade över totalt, då han i en korsning kastade sig över mig och slängde sig på tutan, fast det var jag som körde, och tutande (mycket långdraget) innan han, som jag naturligtvis redan sett, såg att det var en dam på rullator som var på väg att passera över ett övergångställe, vilket antagligen var skälet till att de andra bilarna stannat upp. Men vem var det som fick mottaga de ilskna blickarna tro? Glad sommar önskar jag och älskade maken er alla.<3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!