Vinster, försäljare & badrum.

Som vanligt har tiden rusat på i rasande fart här, ja förutom vårt BADRUM, eller jag borde nog egentligen benämna det som vårt ICKE BADRUM, för där står det still. Väldigt stilla.

Så det innebär fortfarande duschning ute i ”byschan” som står uppfarten. Den enda skillnaden är att JAG numera INTE orkar hålla på att krångla med en massa kläder hit och dit. Det har resulterat i att jag går ut för att duscha i byschan endast invirad i en handduk (till alla grannars förskräckning/förtjusning?).

Det innebär också fortfarande toalettbesök på en löst sittande toastol och spolning via en spann vatten (hämtad från köket), borsta tänderna i diskhon osv.

Men i måndags fick vi klartecken, nu var ”fukthalten” så bra att det bara var att börja bygga. Så nu väntar vi (igen) med spänning på att byggjobbarna ska komma.

Igår var jag och maken och kollade ut nya badrumsmöbler i Skövde. Då passade vi även på att fönstershoppa. Vilket var väldigt trevligt. Om man bortser från att makes telefon ringde i stort sätt hela tiden, vilket jag motvilligt fick göra.

Sedan blev vi attackerad av ivriga säljare inne på Sängjätten. Vi hann knappt innanför dörren innan en försäljare attackerade oss och detsamma upprepades av nya säljare bakom varje hörn.

Det var ungefär samma känsla av att känna sig påhoppad av säljare som när vi var i Turkiet. Fast den gången (i Turkiet) ”lämnade” maken mig i affären, när jag hade 3 ivriga säljare som stod och tjötade och klängde på mig medan jag desperat, men såklart fortfarande artig, försökte ta mig därifrån.

Den gången blev jag räddad av vår son. Som beslutsamt tog mig handen, spände ögonen i säljarna och drog mig ut ur affären med orden;- She said NO!!!!!

Ja, just det ja, om det är någon som missat det, så kan jag berätta att vi vunnit 10.000 kr på poskodslotteriet. Helt ofattbart, plötsligt så händer det. Vi har bara varit med i ett år och i juni vann vi 150 kr och nu detta!!!!!!

Minns så väl när jag skulle skicka in lotten. Då sa maken, för att citera honom ordagrant ;- Gå inte på sånt där, man vinner aldrig ändå, vad ska vi vara med på sådan skit för!!!!!!

Annat lät det när jag meddelat att VI hade vunnit. Visst är det härligt med människor som kan ändra sig? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!