Humörsvängningar, glömska & uppfinningsrikedom

Vilken dag jag haft idag alltså! Börjar dagen med en härlig dusch, för nu e vårt badrum äntligen klart, efter duschen inser jag att jag (som så mycket annat den senaste tiden) glömt köpa deo.

Men inte stressar jag upp mig för det inte, jag kan ju alltid ”låna” lite deo av älskade maken, eller sonen. Men trots systematiskt letande hittar jag ingen deo, varken sonens eller makens.

Vid det här laget är jag som nyligen varit nyduschad smått småsvettig av att i ett vilt tempo rusat runt i huset på jakt efter deo.

Då slog det mig, som en snilleblixt. Jag kan ju spruta lite Glades´s refresh-air under armarna. Det ska ju ta bort dåligt lukt och enligt sprayflaskan ska ”eliminerar lukter och tillsätter en fräsch doft”

Nästan lika stolt som jag var när jag kom på den briljanta idén att limma fast mina öron med nagellim, var jag nu när jag förnöjt sprayade mig under armarna och en ljuv doft av fresh mountain morning spred sig i huset. Fast jag fick bita ihop och bortse från svedan och klådan som uppstod efter ett tag för jag skulle ju iväg.

Sedan kom nästa grej. För på något sätt lyckades jag (fråga mig inte hur jag bär mig åt) glömma min plånbok på bussen!!!!

Detta insåg jag med fasa efter att kära maken mött upp mig och sonen med bilen och vi var framme vid receptionen (vi skulle på ett läkarbesök på KSS) och jag skulle legitimera mig. Fast just i det ögonblicket hoppades jag innerligt att jag tappat plånboken i bilen.

Men icke, så när maken (som vid det här laget var rätt så irriterad) körde ut från parkeringen så tittade han (och jag) först åt vänster, där JAG ser att en dam kommer cyklandes och sedan åt höger och sedan börjar han KÖRA!!!!!!

Där får jag mig chock två (på kort tid) då jag inser att maken faktiskt kommer köra på cyklisten!!!! Det ända ljud jag lyckas frambringa i mitt chocktillstånd var några konstiga högljudda grymtningar. Vilket tvärtom gjorde att han tittade på mig istället för på damen som lyckligt ovetandes var på väg upp på vår motorhuv, men lyckligtvis så han hann stanna innan (men jag är tveksam till om han inte var på och nuddade damens cykel, för så när var det)

När jag sedan jagat runt efter min plånbok, först på resecentrum. Damen i kassan förklarade för mig att jag måste åka till hittegodsavdelningen och började förklara vägen dit, tills jag med återhållande vrede förklarade för damen att jag faktiskt är i ett stresstillstånd och chocktillstånd och inte klarar av att ta in någon information just nu.

Då vänder hon sig till sonen och börjar ge honom vägbeskrivning istället. För maken satt ju naturligtvis kvar i bilen och djupandades i ett försök att sänka sitt blodtryck som säkerligen skjutit i höjden vid det här laget.

Nåväl, slutet gott, allting gott. Efter ytterligare ett par turen visade det sig att plånboken fanns i tryggt förvar på Västtrafiks kontor i Tidaholm och jag handlade mig en ny deo och en trisslott (för visst har vi när man fått lite distans till alltidhop, haft tur idag, jag slapp lukta svett, maken körde inte över en dam på cykel och min plånbok kom tillrätta med allt i)

Avslutar med en bild på vad man inte borde använda som deo och en före och efter bild av vårt badrum.

FÖRE
EFTER
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!