Trafik, övertid & avloppsdoft.

Drygt en vecka gått, och jag kan (en aning lättad) meddela att det där med bilkörning faktiskt går så mycket bättre och börjar faktiskt kännas riktigt kul.

Visst, det finns fortfarande stunder då jag, som min bilskolelärare säger, tänker för mycket. Då blir fel, och en slags kedjereaktion startar, jag stressar upp mig och så blir det fel igen, ända tills jag helt enkelt slutar att tänka och lugnt bara agerar.

 

För er som inte varit i Säffle, kan jag meddela att det är en rätt backig stad. Med en massa skyltar (om man jämför med lilla Tidaholm i alla fall) OCH trafikljus. Det är väl mest i den situationen som jag börjar TÄNKA för mycket, när man står framför ett rödljus i en backe (uppför som nerförsbacke), med en bil framför och en bil bakom (tätt in på förstås) och väntar på grönt ljus.

Ja, ni behöver kanske använda så stort mått av fantasi för att tänka er in i den situationen som kan uppstå då. KAOS, är nog INTE en underdrift.

 

Men jag har ju som sagt var sagt till min lärare ”på skarpen” att han har till den 16 maj på sig att lära mig köra bil. För min målsättning är att KLARA min uppkörning just då.

 

Jag har i veckan även skojat/hotat min ”stackars” bilskolelärare, med att min make sagt att jag inte får komma hem utan mitt körkort, så att OM jag misslyckas får jag flytta hem till honom och hans flickvän.

 

Om det var på grund av det eller inte vet jag inte, men det resulterade i alla fall i att under lördagen knackade det på dörren till mitt rum och utanför stod bilskoleläraren (och hans flickvän) och frågade om jag var inte var intresserad av att få en extra bilskolelektion 1 timme under söndagen. Vilken jag naturligtvis tackade ja till och det gick jättebra.

 

Förutom att plugga, köra bil, så går jag faktiskt ut och promenerar lite. Det är rätt fint i omgivningarna OM det inte vore för två saker.

 

Det första; Vid blåst från ett visst håll, sprider det sig en fruktansvärd avloppsstank. Och nej, det är INTE gödsel (jag bor i Tidaholm så jag vet) utan kommer tydligen från något pappersbruk och det stinker vidrigt. Kan nämna att det blåst mycket de sista dagarna här= det stinker.

 

För det andra; Det finns små svarta flygfän över hela staden. Första gången jag upptäckte det, var när jag efter hel lång dag framför datorn, gick ut för att promenera. Då ser jag plötsligt massa svarat prickar framför ögonen och runt omkring mig. Min första tanke blev ju naturligtvis, Neeej jag är helt slutkörd och håller på att svimma, men det var INNAN jag andades in ett av det där svarta prickarna genom näsan och nästan ner i halsen. Sedan förstod jag att det var äckliga flygfän och absolut inte jag som höll på att bli galen.

 

Så summan av kardemumman, promenera gärna, men håll munnen och näsan stängd.

Nu kan jag vägmärken :)


I Säffle finns det skyltar överallt, den övre betyder att JA, du får passera märket, men ska uppmärksamma en kajkant eller eventuellt färjeläger. Skylten under (som syns dåligt på bilden) betydder att här kan du slänga din hunds avföring och annat skräp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!