Morsdag, dopp & Cadillac

 Igår var det morsdag, men jag firade min kära mor i förväg redan förra helgen. Då hade jag köpt en jättefin glasängel med en fin text till henne, men så klart tappade jag min handväska (medan jag höll på att trixa med barnvagn, barn och nycklar) i marken.

 

Givetvis gick glasängel sönder, för när kära mor öppnade paket så sakande den fina ängeln sin ena vinge. Vilket min mycket förstående & kloka mor lugnt (vi är ju liksom van vid att sådana här saker inträffar i vår familj hela tiden) sa att det inte gjorde något, utan att vingen säkert gick att limma fast.

 

Söndagen innebar även primärdopp för mig i år och detta skedde i Lilla Havsjön. Och ni kan tro att vi åkte dit ståndsmässigt, för vi åkte Cadillac dit.

När vi väl kom i var det faktiskt riktigt gött i vattnet. MEN jag är i akut behov av en ny baddräkt. Jo, det är jag, för jag har ju gått ner några kilo, så min baddräkt var lite ”sladdrig” kan man säga.

 

När jag gick upp efter första doppet, gjorde jag en mycket ofrivillig ”nipslip” eller i mitt fall var det i ärlighetens namn hela tutten som hade hoppat ut. Tur att det bara var vårt sällskap där och att jag hann få den på plats igen innan någon större fara skett.

 

Att baddräkten var sladdrig, märktes igen när jag hoppade från 3:an från hopptornet, för när jag landade under vattenytan så swhiiiis,  HELA baddräkten åkte ner vid fötterna och vände innan jag lyckades med konststycket att få allt på plats igen.

 

Så idag skall jag utmana mig med att tillsammans med en väninna SJÄLV KÖRA till Skövde (vilket jag aldrig gjort förut) och se om jag hittar någon ny baddräkt. Håll nu tummarna för att det kommer gå bra för mig. 

 

 

Avslutar med min bild på min morsdagpresent som var en hisklig massa lotter, både triss och 10:a lotter (någon som vill att jag ska bli rik?), men då jag är en kvinna som har så otroligt tur i kärlek, vann jag ”bara” en 10:a på en lott, resten var nit.

Men jag ÄR rik, i kärlek.

  
Oxå en bild innefrån Cadillacen, och NEJ, jag vågade inte köra en sådan stor (och fin) bil....än :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!