Knepigt folk, panikbromsa & sol

 Måste ju bara säga att det e då själva den, var jag än går så kommer de mest konstiga typer fram till just mig. Det är som jag har något slags magnetfält runt mig. Jag riktigt draaaaar till mig knepigt folk.

 

Som här om dagen när jag var ute och promenerade, och gick just upp för en backe (har jag nämnt att Säffle e en rätt backig stad?) då observerar jag att i nästan toppen av backen, sitter en kvinna, som ser väldigt nedgången ut, hon är klädd i en kort, kort kjol, bara ben, tunn jacka och är smutsig med tovigt ovårdat hår. Då tänker jag för mig själv, stackars människa.

 

Det är då jag ser att kvinnan även observerat mig och liksom skiner upp lite grann, där jag kommer flåsandes upp för backen. Vad gör jag nu, passera henne måste jag, då det skulle se mycket märkligt om jag plötsligt bara älgade i väg mitt in i skogen.

 

När väl mötet sker, ler jag lite mot kvinnan och riktar sedan blicken framåt, det är då jag hör att hon säger till mig på bruten engelska; - Nice Tatto, you live in Säffle? No,no svarade jag (på säkert lika bruten engelska)

 

De är då jag ser det, skiftningen i hennes ögon, från att sett sorgsen och nedbruten ut, får hon ett hårt elakt uttryck och en hemsk stirrade blick i ett par ögon som är helt tomma på mänsklighet. Jag kan lova er att mina nackhår reste sig och att jag tog resten av backen i princip två kliv och saktade inte farten tills jag var säker på bilskolan igen.

 

Idag när jag var inne på Ica såg jag redan innan jag passerat ingången, att där inne står nog säkerligen en av Säffle´s ”byfånar” och visst, jag ser att han lyser upp när han fixerar blicken på mig.

 

Men denna gång hade jag förutsätt risken att stöta på någon knepig person och satt i mina hörlurar till telefonen och ”låtsades” lyssna på musik, samtidigt som jag tänkte, titta inte på honom, titta inte på honom. (ja undra vem som är konstig egentligen)

 

Men inte gav han sig, nä,nä, mellan varenda hylla dök han upp med ett stort leende och när jag ”flydde” vidare, dök han upp på nästa vid nästa och så höll det på innan han som tur var träffade på någon annan ”bekant” som såg mycket besvärade ut när han satte igång att tjôta.  

 

Körningen har annars idag gått både upp och ner, men jag fick testa på att panikbromsa (det var alltså ett PLANERAT panikbromsning och inget annat) och det var riktgt kul.  Nu ser jag fram mot halkbanan på torsdag som tyvärr är kl 06:45, ingen sovmorgon här inte.

 

Teorin går bara framåt, avslutar med ”fotobevis” på dagens resultat.

    

Nu har jag haft alla rätt på bilmärken, slutprov och TRV svåra frågor. Så nu ska jag sikta in mig att få alla rätt på föregående faser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!