Sommarlov, byxor & belöning

Igår var det skolavslutning för sonen. IGÅR alltså!!!!!  Själv var jag så sent som i förra veckan illstolt över att jag hade lyckats byta till mig en ledig fredag, helt utan att anstränga mig. Nu skulle jag inte missa sonen skolavslutning i alla fall.

 

Men den glädjen varade inte länge för när jag stolt meddelade att jag minsann kommer att följa med på fredag svarade sonen ;- ”Fredag, med ett mycket frågande ansikstutryckt, jag har ju skolavslutning på torsdag”.

 

Vilket stämde väl, när jag både dubbel och trippelkollat, stackars son som har föräldrar med (noll) koll. För inte ska ni tro att kära maken hade bättre koll, för han hade också fixat sig ledig på fredagen.

 

Så gårdagens morgon blev extra stressig, då jag skulle få sonen att ta på sig det dära byxorna som JAG tvingade han att köpa, medan sonen tänk sig ha på sig sina ny badshorts som han själv valt istället.

 

Kan ju meddela att det var en mycket orolig mamma som cyklade iväg till jobbet, efterlämnad en trotsig son, som förvisso hade på sig byxorna(som jag hade valt) när jag åkte, men som deklarerat högt och protestfullt att, ”Jag tänker byta om så fort du har åkt.”

 

Så under hela arbetspasset, hade jag bilder av att min son i det rätt kalla vädret, som gick omkring med badshorts (och i allra värsta fall bar överkropp med) på sin skolavslutning.  

 

Så döm till min lycka (och stora förvåning) när jag kom hem och det visade sig att han hade haft på sig långbyxorna i alla fall, med den enkla förklarningen, ”det var för kallt med badshorts ju”
Fast nog såg jag att han hade testat badshortsen, för de låg så fint slängda i ett hörn.

Efter detta åkte jag och maken faktiskt och köpte den där poolen, som vi lovat så länge. Fast att sätta ihop den avvaktar vi med en liten, liten stund till med. För idag & hela helgen är jag underbart ledig och ska bara vara hemma och gotta mig, har ju banne varit ute och flängt på allt möjligt de 2:e sista månaderna, så att bara va, känns rätt skönt.

Nu e det makens tur och vara ute och flänga lite och det gör han genom en helhelg i Göteborg på Metal Town. Hoppas verkligen han får det roligt, för det är han sannerligen värd. Fast jag var ju tvungen att påpeka för dom att det minsann bara är tillåtet att köra i 80km/tim när man drar husvagn, för det har jag läst i min bok "Du och Jag i Trafiken."

 

Själv funderar jag på att avsluta fredagskvällen med en” liten” öl och bara njuta…….Ser ni förresten hur fina naglar jag har? Nygjorda, förståss =)  SKÅÅÅÅL

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!