Roadtrip, fasta & midsommar

Snart e det midsommar. Vad ska ni göra till midsommar? Själv behöver jag inte bekymra mig för det, då jag ska jobba hela långa midsommarhelgen. Men det betyder ju att jag är ledig nu, både idag & imorgon. Så har jag gjort något vettigt? Näääää, faktiskt inte.

Denna vecka har jag bestämt mig för att bara livnära mig på flytande föda, ja alltså INTE på alkohol, utan på Modifast, vatten, te, kaffe. Detta för att förhoppningsvis få en liten kickstart.

För på något underligt sätt har jag, efter att jag lyckades gå NER 8,5 kg, bara på 1 månad gått UPP 2,7 kg igen.
Så nu ska här kämpas igen. Jag menar, kunde maken klara av 5 veckor på bara Modifast, ska jag väl för sjutton jag klara av 1 vecka!

Så idag är jag alltså inne på dag 3 och det funkar faktiskt jättebra (positiv inställning är A-O), bara man bortser från att man måste springa på toa minst en gång i timmen (detta gäller även nattetid, bay the way), spränghuvudvärk och allmän matthet.

Ska jag vara riktigt ärligt, växer min beundrar till maken, tänk er 5 veckor!!!!!!! Men nu är det bara snart bara 4 dagar kvar för mig OCH jag hoppas verkligen att det ger lite resultat.

Jag och en arbetskollega åkte förresten ut på en liten roadtrip till vackra Hjo förut. Vi skulle nämligen ha tagit körkort ihop år 2008 (och gick faktiskt en omgång teori då), men av olika skäl så blev det så att hon tog sitt körkort år 2011 och jag mitt nu i år. Men bättre sent än aldrig, eller hur?

Så nu var det äntligen dags för oss att ge oss ut på en liten biltur tillsammans. Jag körde till Hjo och hon körde hem. Och naturligtvis höll vi hastigheten, båda två. Och vi planerade vår körning, åh yes.

Den enda fadäsen som vi råkade ut för var kanske att vi på något sätt lyckades dra igång billarmet när vi skulle åka från Hjo och sedan lyckades jag ”varva upp” motorn efter att jag tog över körningen i Tidaholm.

Det var lite kul faktiskt, för det var en ”gubbe” och en ”unge” som stod med sina cyklar över mer än halva vägbanan och ”tjötade” med en ”tant” och när jag (som funderade över hur jag skulle kunna köra förbi dom när det spärrade hela vägbanan) startade bilen och motorn började ”varva” så swiiich, så hade de med blixtens hastighet flyttat sig upp på trottoaren (där de borde ha stått från början).

Så jag kunde med ett stort leende (och väldigt kissenödig) lugnt köra förbi. Och det var nästan, men bara nästan som jag vinkade till de där 3 ”chokade” människorna på stirrade på mig som om jag vore tokig från trottoaren.

Avslutar med några härliga foton från Hjo (dit jag kommer att köra igen, snart)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!