Pool, shopping & Ola-Conny

Så var det dags, min första tripp till Skövde med sonen som min ”co-driver” och det gick enligt mig, strålande. Det kanske bidde lite köbildning bakom mig ibland (som vanligt), men va sjutton, jag håller hastigheten! För till skillnad från vissa bilister, så e jag rädd om mitt körkort, nu när jag äntligen fått det.

 

I Skövde där det var inköp av lite nya kläder till sonen som gällde. Vilket inte skulle visa sig vara så lätt, då han verkar mer bestämd över vad han inte vill ha, vilket i stort sätt var nästan allt, än vad han kunde tänkas ha.

 

Ja, ja medan han höll på att rata kläder för fullt, så ”råkade” jag kika runt lite efter något till mig själv, nu när vi ändå var i en klädaffär. Jag hittade då hitta en klänning som jag faktiskt tyckte om. Nu är det ju så att jag verkligen inte brukar ha klänningar på mig och speciellt inte långklänning. Detta mest eftersom jag, som är rätt så kort, ser ut som en kubik då.

 

Men nu hade jag som sagt hittat en långklänning som jag verkligen gillade och säger med ett ivrigt leende ;- ”Titta, vilken fin klänning mamma hittade, ska jag gå och prova den?” 

 

Vilket resulterade i att sonen svarade genom att titta på mig som om jag vore tokig och säger;- ”Sluta nu mamma, jag e verkligen inte på något skämthumör nu!!!!!!”

Så jag kanske inte behöver nämna att det inte bidde någon klänning denna gång heller.

 

Då var sonen mer ivrig när han kom på att vi (jag & maken) i flera års tid sagt att, nästa sommar så ska vi köpa pool. Så då börjades det leta pool på högsta nivå, men jag lyckades få honom att vänta till i alla fall torsdag innan vi gör något sådant inköp.

 

Men längre än så tror jag inte vi lyckas förhala detta inköp, men det kan faktiskt vara rätt gött att ha en pool att svalka sig i, speciellt nu i sommarvärmen.

 

Summan av shoppingturen blev, 2 badshorts (till sonen förstås, jag har ju min tomatröda bikini) 1 tröja, 1 t-shirt och ett par jeans, som jag fick tvinga honom att vilja ha.

 

Någon mer som varit och storshoppat är ju min kära mor, hennes make, syrran, men de var inte i Skövde utan i shoppingmekkat Ullared, där de stötte på en intets ont anande Ola-Conny, som var på en jägarmässa, men det var innan familjen Annorlunda fick syn på honom.

 

Då skulle det tas kort, jag kan riktigt se detta spektakel framför mig, morsan ska försöka sig på kameran på telefonen, ser inget, sliter ner glasögonen som hon har på huvudet och som trasslat in sig i håret, trycker av och…….när hon sedan stolt ska visa bilden till Ola-Conny så utbrister han, det blev visst en katt!!!

 

Naturligtvis hade hon råkat trycka på fel knapp (något som går i släkten) och inget kort hade blivit taget men efter mycket om och men lyckades syrran ta ett foto och en (säkert lättad) Ola-Conny kunde fortsätta titta på sin jägarmässa.
Nåväl mammas make (och faktiskt Ola-Conny) ser mycket nöjda ut med resultatet, se själva.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!