Midsommar, väder och dunjacka

Så var det midsommar igen. Och man har ju faktiskt upplevt en del sådan i sina dagar. Jag har firat midsommar på en massa olika sätt, som bland annat, helt traditionsenigt, med familj & släkt, med bara familj, med vänner, med okända, med storslagna fester, med mindre fester, nere vid kusten, osv. Firandet har varit från allt mellan en skala med fylleslag i ena ändan och nyktert i den andra.

Ibland har det även hänt att man firar helt spontant, ni vet när man inte hade några direkta planer, utan hakar på vad som dyker upp liksom. Det kan bli superroligt, men det kan även bli fruktansvärt jobbigt och DYRT.

Som en midsommar i början på 90- talet, då när jag inte hade några direkta planer, fick jag förfrågan av en rätt ny tjej på mitt dåvarande arbete (där jag tillverkade persiennsnören) om jag inte ville haka på henne och hennes polare till Varberg.

Väl framme i Varberg, uppdagades det att umgänget inte var någon större hit av anledningar som jag inte vill gå på, men det intrycket förstärktes ju längre dagen gick, och inkluderar den tjejen som jag kom dit med.

Så jag bestämde mig, jag smet därifrån för jag skulle bara hem!!!!! Eftersom det inte gick några tåg, löste jag problemet genom att jag helt enkelt tog en TAXI hem. Och JA, det blev DYRT ( 2500 kr ) men det var faktiskt värt varenda öre, för hem skulle jag.

En annan midsommar, tror det var 98, firades i Granbolet Tidaholm, jajamän det var 3 år innan vi flyttade hit. Det var en rätt kall midsommar då jag minns att jag fick låna en pippigul dunjacka. Men ju mer alkoholhaltiga drycker som intogs, ju bättre väder blev det (fast på korten efteråt såg det lika grått ut hela tiden, var bara vi som ”varmare”.)

Det var en otroligt rolig midsommar, som jag minns med glädje och den innehöll allt, och det var faktiskt där som idén att flytta till Tidaholm tog form (allt är inte ”fyllesnack”).

Ja, hur man än firar midsommar, så får man ju en massa minnen, oftast trevliga, härliga och alltid en massa skratt, om inte då, så efteråt.

Men i år firar jag som jag gjort vissa andra år midsommar på jobbet, men det, mina vänner, betyder att jag troligtvis kommer att fira ordentligt nästa år istället

Så GLAD MIDSOMMAR på er alla.

Avslutar med några härliga bilder från midsommarn jag firade 1981, minsann.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!