Snyltgäst, förvirring & vattenskada

Idag skulle jag fixa mina naglar (igen, enligt en djup suckande make). Visst hade jag (snopet) noterat i almanacka att den 16 juli var bokad för naglefixning, men jag VISSTE ju att det var idag.

Jag har ju planerat att åka till Göteborg den 15:e så varför i all fridens namn skulle boka in den 16 då???? Men väl fram började jag ana ugglor i mossen, då det satt en annan ”dam” där jag brukar sitta. Fast jag frågade minsann ändå (så där lagom försynt) om det var nästa måndag som jag hade bokat, i ett sista desperat försök att på något underligt sätt få rätt.

Och rätt fick jag ju på ETT sätt, nämligen att jag hade skrivit in rätt dag i almanackan (alltid något). Men jag känner mig rätt förvirrad, för jag var ju så bomsäker på att det var idag.

Så här lagom till semestern inträffar, naturligtvis, en smärre (och antagligen mycket dyr) katastrof, för vad händer, jo badrumsgolvet i duschen sprack upp och maken fick panikriva upp kaklet för att se så det inte var något rör som brustit eller något. Så illa var det inte, men illa nog.

För efter inspektionen visade det sig att hela badrummet måste ”blåsas” ut och byggas upp igen. Nu har vi ingen dusch (och efter att de har rivit allt, ingen toa heller) Så jag får snyltduscha hos mina (stackars) vänner, förutom de dagar som jag jobbar. Då duschar jag på jobbet.

Vilket jag gjorde i söndags. Väl färdigduschad och sminkad skulle jag bara avsluta med mascara, upptäcker jag att jag glömt den hemma!!!!!!

AHHHHH, världen värsta I-landsproblem!!!!! Jag hann ju definitivt inte cykla hem för att hämta den och jag såg ju inte klok ut, sminkad men utan mascara, Så vad fick jag göra???? Jo, jag fick helt enkelt tvätta bort sminket igen.

Men det gick ju faktiskt bra, att jobba osminkad med (det som inte dödar härdar).

Idag löste jag duschproblemet med att ”blaska” av mig i tvättstället (och nääää, jag har inte satt mig i handfatet) och håret blötte jag ner med hjälp av en blomsterspruta (har man ”tunt” hår funkar det utmärkt).

Maken tycket att jag kan spola av mig med trädgårdslangen ute i trädgården på baksidan. Problemet är bara att det finns folk som bygger hus med fri insyn plus att det finns ett getingbo.

Jag kan själv se vilka se rubrikerna i Västgötabladet detta skulle kunna skapa” Galen göteborgska löper amok i Tidaholm. Naken, men väl inlöddrad i tvål jagandes kvinnan av ett gäng ilskna getingar, skumspåren ledde förbi ett par chokade byggjobbare och slutade vid ån Tidan.”

Nä, det blir nog för allas bästa att jag fortsätter att snyltduscha, tills ny lösning dyker upp.

Avslutar med en bild av vårt katastrofbadrum och mina (fortfarande) fina naglar.
Nästa blogg kommer att handla om bröllop, jajamensan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!