Regn, sol & Big brother

 

Äntligen fredagskväll, med ledig helg som följd. Dagarna svischar förbi i en rasande fart. Och vilket väder vi haft, jag menar är detta bara en liten försmak av våren eller är det som jag hoppas, våren som kommit?

 

Det finns vissa dagar som jag önskar att jag vore smal och hade körkort. En sådan dag var det i onsdags. För då hade jag kunnat knäppa jackjävlen när jag cyklade i ösregnet, eller om jag haft körkort, kunnat ta biljävlen. Men efter regn………………………..

 

kommer solsken!!!! Och det gjorde det, redan i torsdags. Vilket underbar väder det var då. Men säg den dag som bara kan vara perfekt. För på min rast cyklade jag till affären för att köpa mjölk.

 

Nu är det så att jag och maken har varsitt kort, som är kopplat till samma konto, det vill säga matkontot. Och jag HADE kollat så vi hade hela 125 kr kvar på det kontot, så visst borde räcka till 2 liter mjölk, även om maken köpt lunch på jobbet?

 

Men icke, uttag medges ej, lyste i displayen och det kändes som hela Ica i Tidaholm, tittade på mig när jag fick lämna tillbaka mjölken. För inte hade jag någon telefon på mig så jag kunde ringa och växla över pengar heller.

 

Nåväl, solen lyste fortfarande så härligt, så jag fortsatte min rast med att cykla hem, men jojo, ca 30 meter från Ica´s parkering gick cykel sönder. Framskärmen rasade ner över framhjulet så det blev tvärstopp. Och nu menar jag tvärstopp så liksom bakhjulet inte hängde med.

 

Jag ramlade inte, men visst, det var väldigt, väldigt nära att jag slog en liten volt ochdet  borde sett väldigt roligt ut (om det nu inte vore just jag som var drabbad). Efter detta ras av framskärm, bidde det att leda cykeln hem, ut med hunden och sedan fick jag GÅ tillbaks till jobbet.

 

Glömde ju nämna att när jag kom hem, så var makens snöslunga var färdiglagad. Det var skönt nu när all snö har försvunnit *dryper av härlig göteborgsironi*.

 

Men idag är det som sagt var fredag och jag tänker bara koppla av, just nu med en Breezer och lite Big Brother (ja jag kollar faktiskt, och ja det är allt väldigt underhållande)…….


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag är med dig på BB tittandet - älskar det som vanligt. Jag har inte hittat någon favorit än dock...det tar ju några vckor tycker jag, tills man har sållat ut de hysteriska, kvar blir de kluriga och (ibland) lite snälla personerna.....hohoo.

2012-02-25 @ 11:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!