Löpband vs snöslunga & piggare.

 

Tohooooo, idag kom den, mitt löpband (eller i mitt fall gåband) som jag impulsivt beställde. Ja, det gick så himla fort när jag beställde den så jag glömde ju att jag inte pratat med maken innan.

 

Det hela började så här, min ena syster ringer mig och berättar om ett fantastiskt löpband som dem köpt, detta kompar hon upp med att smsa sina resultat för mig under ca 2 dagar.

 

Det får mig att tänka på när hon och jag ska till Stockholm för medverka i tjejmilen. Med fasa inser jag att fasen, hon kommer ju verkligen kunna jogga genom hela tjejmilen och dra ifrån mig som en avlöning, så som hon håller på med sitt löpband. (ser mig själv stånkande, flåsande och ensam bland tusentals kvinnor ta mig fram runt Djurgården)

 

Under ett ytterligare samtal med henne i telefonen, så vips, plötsligt var den bara beställd (som kvinna kan man prata i telefonen och surfa på nätet samtidigt).

Det var väl sekunden efter vi lagt på som jag kom och tänka på att jag inte diskuterat saken med maken först.

 

Sedan började jag ju fundera på HUR jag skulle tala om detta för maken, inte för att jag är rädd för att han skulle bli arg, utan mer att jag nästan kunde höra honom med ett roat flin i ansiktet säga; - Vad ska du med den till? Den kommer ju bara stå där och samla damm. Kommer du inte ihåg förra (som var ett helt värdelös träningsredskap, bay the way) träningsmaskinen du köpte (typ för mer än 10 år sedan)

 

Nä, DET ville jag ju inte höra, fast han kanske har rätt i sak. Nä, det är annorlunda med mitt löpband. Detta är ju en grej jag verkligen, verkligen kommer att använda.

Här gällde det att lägga upp snacket smart. Då kom jag på DET.

 

Jag drar upp hans köp, snöslungan, som kostar fan så mycket mer än mitt löpband. Den har han inte ens använd en gång, Där snackar vi något som står och samlar damm.

 

I praktiken, är mitt köp mer befogat än hans snöslunga om jag så bara använde bandet TVÅ gånger. I rest my case…….

 

Avslutar att jag inte är riktigt frisk än, men känner mig dock lite piggare idag. Tempen är fortfarande lite hög (38 grader) men hoppas den är normal imorgon, för då ska här gås, både ute och inne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!