Sängar, Hund & Ernst

Vi har äntligen fått (för oss) nya sängar!!!!!!! Det kan jag lova var mycket, mycket välbehövligt. För att ni ska få ett hum hur välbehövligt det var kan jag ju berätta lite om våra gamla sängar.

Dessa sängar, hade först min mors svärföräldrar (bara gud vet hur länge de hade dom), sedan fick min mor och hennes make ”ärva” sängarna vilket de i sin tur hade i några år, innan det var vår tur fick ärva sängarna, tror det var typ år 2000, då min goa vattensäng gick i graven.

Nåväl, vi köpte till en ny tjock och ”go” bäddmadrass och var rätt nöjda med sängen. Nöjd var även vår kära hund, som inte, för mig, fick ligga i vår säng, vilket resulterade i att hon så fort tillfälle gav, låg i vår säng.

Detta var något hon var mycket stolt över också, för hon brukade bära med sig en sko eller något annat och lägga i sängen för vi inte skulle missa att hon minsann varit i sängen. Men en dag, hade hon verkligen ”överträffat” sig själv. För då hade hon på något sätt klättrat upp på köksbänken och fått med sig en hel plastflaska med soja!!!!!!

Denna flaska hade hon sedan generöst bitit hål i (i sängen förståss) så sojan hade läckt ut, genom överkast, täcke, lakan, nya tjocka bäddmadrassen OCH genom själva sängen och bildat att tjock pöl av soja UNDER sängen.

Kan ju tro att man efter denna fadäs, köpte en ny säng, men nej, här skulle det tvättas, försöka skura bort sojan så gott det gick, vilket gjorde att det än idag fanns en stor sojafläk, men turligt nog på makens sida.

Under de senaste sisådär 7-8 åren har jag tjatat (för döva öron) om att vi borde köpa ny säng, men maken har varit helt obeveklig och sagt;- Näääää, vad ska vi ha ny säng till, de här e ju såååå goa.

Men nu kom alltså tillfället, då syrran och hennes kille helt spontant köpte nya sängar under deras semesterresa i Spanien, detta trots att de redan (till min lycka) hade en rätt ny kontinentalsäng hemma som dom var så snälla att skänka till oss.

Efter första natten i denna nya goa säng, vaknade jag så härligt utsövd, utan ryggont och vi ska inte tala om maken (som varit så avig till ny säng), han riktigt flög upp, full av energi, och hade förvandlas till ”Ernst”, för här skulle det plötsligt börjas målas om och fejas (vilket förvisso är behövligt) så här håller det på att grejas för fullt.

Tänk vad en skön säng och en god natts sömn kan göras!!! Avslutar med en blid på min kära ”Ernst” när han började måla.

Det kommer att bli så fint, för syrran hade även köpt en nytt stort löpband och då fick inte deras bäddsoffa, ca 8 månader gammal plats längre, så till sängarna slängde hon med en ny bäddsoffa och två bord. Me like. Efterbild utlovas när allt e klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!