Tvättnötter, Hotell & Säffle

 Vad sjutton tog denna vecka vägen, försvann i rekordfart gjorde den i alla fall. Men jag hann spendera tre dagar i härliga Göööööteborg, då jag var där för lite utbildning. Men det bästa var ju att få gôtta till sig och bo på hotell. Ett bra & trevligt hotell som hade en urmysig Wellnesavdelning. Dock får jag varna för extremt hala golv där.

 

Jo, då en (= jag) fick gå som en blandning av tant Astrid 90 år och en pingvin men trots denna ”säkra” gångstil höll jag på att gå ner i split när jag försökte få på mina jeans i ombytesbåset.  Kan även varna för en ”kant” i hotellobbyn som min kära goa kollega envisades att snubbla på ett par gånger.

 

Idag har jag annars, fast jag varit ledig haft fullt upp, packa upp väskan, tvätta och packa väskan igen. Och så har jag hunnit göra naglar. Detta då jag fick ett presentkort av mina underbara kollegor, när jag fyllde 39 plus 1 år.

 

Vi (jag och maken) har varit och handlat lite också. Vi var inne i en butik som jag faktiskt inte varit inne i förut. Ja, det är faktiskt sant att jag missat en affär i Tidaholm. Där fanns det, förutom hampakläder, något som hette tvättnötter. Vad tusan är det för något, undrade ju både jag och maken.

 

Så maken frågade (förstås), och damen i butiken svarade som det vore något helt vanligt; - Ja, det är tvättnötter, som man tvättar kläderna med. Man ska lägga dem i tvättmaskinen istället för tvättmedel så blir kläderna jätte rena och man spar på miljön.

 

Då såg jag hur hornen växte i pannan på maken som med en väldig väldigt oskyldig uppsyn fortsätter att fråga;- Så kläderna blir så rena med nötterna då?

Damen:- Jodå, jag har provat det själv en gång.

Maken:- Jaha, lägger man nötterna i maskinen där man brukar hälla i tvättmedlet då?

Damen;-  Njaaa, jag minns inte riktigt. (här hastar hon sig fram för att kolla på förpackningen och fortsätter sedan betydligt lättad) Nej, nej, man lägger nötterna i en tygpåse inne i maskinen TILLSAMMANS med kläderna .

 

Att jag inte dog av min kvävda fnissattack. Tvättnötter!!!! Har aldrig hört på maken. Finns någon som testat, på riktigt och funkar det?

 

Imorgon blir det jobba, fortsätta packa (ska ju vara borta i två veckor) åka till Göteborg, fira syrran, träffa dottern för att sedan på söndag åka till Säffle. Pust, jag känner mig smått tokstressad. Men nu är det äntligen dags för mig att ta det dära körkortet.

 

Avlutar med en bild på mina nya fina naglar (tack igen kollegor) och sedan en bild på min dotters ena hund, för hon är en kopia av Frank (ni vet fåret, Tele2, Comviq, Frank?) Bedöm själva. Nu gäspar jag ihjäl mig. Natti Natti.


Kommentarer
Postat av: Karin

Tjusiga naglar! Jo, jag har provat nötterna nÅgra gånger och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Helt ok blev det väl men lite ovant och jag föredrar nog vanligt tvättmedel! Men du kan få några av mig om du vill prova :0)

2012-04-27 @ 21:59:43
Postat av: Marie

Tack Karin. Hahaha, kul att höra att du testat, e lite sugen på att testa med, bara för att :)Kram

2012-04-30 @ 21:52:47
URL: http://marieshjarnspoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!