Återblick, framtid och nutid.

 Nu var det längesedan som jag tog mig tid att blogga. Men så är det när man har fullt upp att leva i nutid, och det ska jag säga er, nuet rusar på i en rasande fart. Har så himla många bollar i luften nu, att jag till min gud hoppas att jag lyckas trixa rätt med alla.

 

Jag har i all fall på en månad bara lyckats att gå ner 4 kg, men faktiskt hela 10,5 cm runt midjan. Men det är inget mot min kära make, han har säkerligen gått ner 20 kg under samma månad och det syns så tydligt på honom. Man kan säga att hans mage har likt en misslyckad sufflé, sjunkit ihop. Jag är mer än stolt över honom.  

 

Kan säga så mycket som att bara vi överlever slutet av april och hela maj månad så är vi hamn. Sedan kan vi njuta av sommaren, både smalare och förhoppningsvis med mer rörelseförmåga (samt med någon slags kondition). Och i år kan vi kanske åka till både Liseberg OCH Skara Sommarland utan några större missöden.

 

Ett år när vi var på Liseberg och skulle åka Ballader efter att vi stått i kö i en evighet, skulle  maken och sonen naturligtvis åka i längst fram, medan jag och dotter smart nog, satte oss längre bak.

 

Så när satt oss och personalen kontrollerade att alla satt fastspända ordentligt, stannar de (naturligtvis) till hos maken som tydligen hade problem att få på säkerhetsbältet. Måttar med tummen och pekfingret och ropar högt och tydligt – Förlängningsbälte hit tack!!!!!!!

Jag trodde jag skulle dö, av pinsamhet och skrattattack. Vad maken tänkte då vet jag inte med på något sätt lyckades han pressa fast sig i bältet och vi kunde åka iväg.

 

Sedan åkte vi Flumeraid, där maken envisades med att sitta längst fram i båten, med mig bakom sig, och de stackars barnen bakom oss.

 

Att vi då skulle bli dygnblöta, det fattade jag redan efter första uppförsbacken, för när vi kom upp från backen till raksträckan, drabbades vi av en första liten översvämning.

 

När väl nerförbackarna kom var det bara att blunda och hålla andan när svallvågorna sköljde över båten (och oss), det var nästan på gränsen att båtjävlen kantrades till alla som stod runtomkrings glädje.

 

Från Skara Sommarland finns också minnen. Som när sonen var för kort för att köra dom stora go-kart bilarna, då fick ju jag ”offra” mig och med stora svårigheter baxna ner mig i dom små go-kartsbilarna (hur jag lyckades är för mig en stor gåta än idag). Inte nog med att alla barn rundande mig ett antal gånger runt banan, då jag tydligen körde för sakta, jag var ju tvungen att ta mig ur sedan också.

 

Eller när jag åkte den där rutschkanan på Skara sommarland som tydligen kallas toaletten, man åker ner i ett litet rör och planar ut i en slags ”tratt” innan man ploppar ur i ett hål ner i bassängen. Och JA, jag åkte runt, runt i den där förbenade tratten och försökte desperat att få kontroll över mina kroppsdelar i en evighet till allas (utan min) glädje, innan jag med att kraftigt ryggplask landade i poolen.

 

Ja maken ska vi inte tala om, han FICK inte ens åka några vattenrutschbanor, av säkerhetsskäl.

 

Avslutar med en bild ”gammal” bild från Liseberg OCH en bild på grabben nu när han var med i lokala tidningen, då han och hans kompis gått i vidare i en uppfinnartävling av hela 3288 bidrag. Inte illa va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!