40, A4 och penna

Vakande upp på påskafton och maken säger trött ”- Du har exakt till kl 13:30 på dig till att göra dig i ordning, sedan ska vi åka”.

-; Vart ska vi åka då, säger jag med illa dold förtjusning. För jag hade ju INTE, försökt pumpa  dottern, sonen och maken på information alls under hela skärtorsdagen, långfredagen.

 

Jag hade verkligen försökt ALLA (fula) knep, men tyvärr eller tur nog funkade inte de mest listigaste förhörsmetoderna. (får nog jobba på den tekniken mer).

Vidare uppmanade maken mig att jag skulle packa ner, täcke, kudde, baddräkt, solglasögon, ett A4papper och en penna.

 

All denna uppståndelse beror ju på att jag fyllde 40 år och hade som enda önskan att bli överraskad. Och det ska ni veta är en rätt så svår önskan för nära och kära att uppfylla. Detta då jag har ett fruktansvärt kontrollbehov, vill ju veta vad och när saker sker. Så i praktiken var det kanske en dum önskan.

 

Bilfärden gick i alla fall till min dotter i Göteborg, där jag gjorde ett sista tappert försök att pressa ur henne vad som var på G när vi var ute och rastade hundarna. Men hon höll tyst. Sedan var det dags att åter åka iväg med bilen, fast denna gång med ögonbindel och en mössa nerdraget över huvudet.

 

Det kan jag säga er var lite (mycket) jobbigt, för det var tusen tankar som snurrade i huvudet på mig, samtidigt som jag INTE hade uppsikt över hur maken körde. Kan ju bekräfta för er Göteborgare som såg en Volvo av combimodell som körde runt i 20 varv i varje rodell, att, JA det var VI.

 

Maken hade ju nämnt någon gång att han skulle låta mig gå en match mot Jürgen Kruth, för det skulle HAN tycka vara skôj. Sedan börjar jag fundera på vad jag skull ha det där pappret till, fan tänk om de bara dumpar mig någonstans i skogen. Den oron förstärktes när maken frågar om jag verkligen hade fått med mig penna och ett A4papper. Nåväl, tillslut stannade bilen och när ögonbindeln togs av stod jag hemma hos ena syrran i Gråbo och ALLA mina systrar och mamma och så underbara dottern var där!!!!!!!!

 

Snacka om att bli trevligt överraskad. Det bidde middag, fotbad, fotmassage, vanlig massage, ansiktsmask, för syrran hade gjort ett alldeles eget Sparum till min ära. Vi hann även med att spela spel och sjunga (och JA, vi är fler syskon som är tondöva) men framförallt skrattades det en hel del.

 

Som om inte detta var nog, fick jag en krog som var fylld med lite smått och gott och även ett kompendium om mig och mitt liv genom astrologi och nummerlogi på flertalet sidor av min kära mor.

 

Älskar verkligen min familj och är så lycklig över allt ni ordnat med, jag är nog ta mig sjutton en av de lyckligaste 40 åringar som finns. Har även fått en del andra fina överraskningar och presenter må ni tro, tack alla.

 

Avslutar med en bild på min fina presentkorg och även på en minsta sagt (M)odern disktrasa som jag fått. 

             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!