1 april, telefoner och syskon

 Idag är första april, den officiella skämtardagen. Om jag gått på något idag är jag i så fall lyckligt ovetande, men jag kan ju berätta om förra året då jag garanterat gick på det, men hull och hår, till min systers förtjusning. För det var ju naturligtvis hon (den näst yngsta) som låg bakom.

 

Telefon ringde hemma och när jag svarade var det en snubbe som presenterades sig med något namn, telefonförsäljare trodde jag då och la inte riktig märke till namnet. Men när han började prata om ”Statens kontrollstyrelse av piratkopiering” skärpte jag ju naturligtvis min koncentration.

 

Då påtalade han, tydligt som om han pratade med en efterbliven, att de gör kontroller på ip adresser och sett att det skulle ha laddat ner väldigt mycket filmer från just vår ip adress och att det är olagligt och straffbart.

 

Då tänkte jag;- Herregud, vad är det här, ringer till oss, vi som inte ens vet hur man gör när man laddar ner något film och tro mig, jag har i ärlighetens namn försökt, EN gång. Då lyckades jag tydligen bara få ner lite av ljudet till filmen, men ingen bild.

 

Så jag svarar att det måste vara fel, för vi laddar inte ner film eller något annat heller för den delen. Då upprepar karl i telefon sig igen och säger exakt samma sak som tidigare, väldigt tydligt och sakligt. Mitt blodtryck höjdes och jag säger, fortfarande behärskat men med en klart irriterad ton. ”Förstår du inte vad jag säger, vi har inte och kan inte ladda ner någon film på datorn, så det måste vara fel.”

 

Då upprepar sig idioten på andra sidan telefonen en TREDJE gång, med att säga exakt samma sak igen. Då brast det för mig, trycket kokade över och det nästan rök ur öronen när jag VRÅLAR i luren allt vad jag kan ” Är du helt jävla efterbliven eller, fattar du inte vad jag säger; VI HAR INTE LADDAT NER NÅGON FILM” sedan slänger jag vuxet och moget på luren, hårt.

 

Sekunden efter ringer det IGEN, när jag lagom uppe i varv svarar,  är det en hysteriskt skrattande syster och hennes fästman som säger; ”April, april”

Ni kan förstå vem som kände sig som idioten då?

 

Det var tydligen ”telefonluring” men syrran hade tryckt på fel knappar, därav átt det upprepade sig hela tiden. Men det gjorde ju inget, jag gick ju tydligen på det ändå och gick igång på alla cylindrar. 

Avslutar med en bild som faktiskit BEVISAR att vi KÖPER våra filmer, VI skulle aldrig ladda ner någon film (det överlåter vi till andra att göra som begriper sig på det istället) 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!