Som ett gammalt äktenskap……..

 

Mitt förra & första blogginlägg, så kallade bloggoskulden, avstannade som ett avmätt äktenskap, inte alls så där nyförälskad som det borde vara, ni vet när man vill hela tiden och varken tänker eller vill göra annat. Så får det ju inte vara, varken i ett långvarigt äktenskap eller i förälskelsefasen!!!!!!

 

Något som jag funderar på när jag läser (och ser på) nyheterna världen över är hur blodtörstigt rovdjuret människan är.

 Äntligen är diktatorn Gaddafi tillfångatagen, avrättad, folket jublar, hyllar, släpar runt sitt ”byte” över byn och visar till och med upp liket i ett köpcentrum.

Men vad händer nu, är de som varit förtryckta lyckliga nu, kommer landet Libyen leva i fred och harmoni? Men med handen på hjärtat, är de så mycket bättre nu, än vad Gaddafi var. Jag känner mig illamående över allt våld och fasar för vad som nu ska komma.

Hörde i en nyhetsdebatt att det var ”smaklöst” av SVT att visa bilder på rebeller som skjuter i luften, hyllar avrättningen och livligt berättar hur de varit med och misshandlat och skändat liket efter deras ex diktator. Men är inte det smaklösa dessa rebellers beteende överhuvudtaget. Jag vet inte vad ni tycker, men jag upplever det som djupt tragiskt att människor kan göra så här mot varandra.

 

Eller hur är det ställt här i Sverige då? Politiker som bara roffar åt sig och som sedan (när allt uppdagas) ber om ursäkt och ”medger” att de gjort fel. Ja, säg den vanliga människa som råka fylla i någon blankett fel och som slipper ansvar.

 

Pengar verkar faktiskt vara roten till allt ont, är ni med hur jag tänker?

 

Nä, det är sorgligt över att empati och medmänsklighet verkar vara på väg att försvinna. I min värld bryr man sig i alla fall om varandra. Och JA, jag vet att det finns massor med människor som är äkta, fyllda av empati och gör massa för att hjälpa till. Det är dem jag vill hylla i dag. TACK för att ni finns.

 

Avslutar dagen blogg med en bild, denna är med tanke på allt snack om Fazer´s kinamix påse……………..

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!