Sol, pensionärer, tålamod & I-phone

 Läste i aftonbladet om att det till helgen skall bjudas på härligt höstväder med solsken. Vad underbart & härligt för er som är lediga, själv så kommer jag ju givetvis jobba hela långa helgen. Men jag ska minsann njuta i smyg ändå, av solen. Och det på betald arbetstid.

 Såg faktiskt något riktigt komiskt (eller tragiskt, beror på hur man ser på det) idag. På en parkering mitt inne i stan i den lilla staden där jag bor, stod en bil parkerad, det är ju inget konstigt med det. I bilen satt en mycket äldre herre, inte speciellt märkligt det heller. Det märkliga är vad den äldre herren gör.

För när det vi passerar denne bil med den äldre herrn i, öppnar han dörren och säger i halvviskande ton  ; - Vill ni köpa lite honung?

Jag trodde jag hörde fel, men icke, han satt där på en parkring och krängde honung, till folk som gick förbi.

Ja, ja jag är egentligen inte det minsta förvånad, för dagens pensionärer har det banne mig inte fett ställt i dagens Sverige.

Nu så här i efterhand, har jag faktiskt lite smått ånger att jag inte köpte en burk. Ja, ser jag honom igen, ska jag banne mig köpa en burk honung eller två!!!

 

Idag kom min I-phone J Den är bara så snygg och säkerligen jättebra, om man bara fick igång den vill säga. Men eftersom jag som är känd med en ängels tålamod (eller inte), så får detta med inställningar och annat trams, vänta tills imorgon för då har nämligen kundtjänst och supporten öppet (stackars satar).

 

Bifogar i alla fall en bild av min nya telefon, förlåt I-phone.  
 

 


Kommentarer
Postat av: carrobarrott

mamma du får skriva lite mera ju älskar dig

2011-11-02 @ 22:08:15
URL: http://carrobarrott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!