Bloggoskulden ryker, här kommer mitt första inlägg

Maries hjärnspöken

 Så nu så skall jag då alltså börja blogga. Så vem e jag då? Ja, jag heter som kanske fram gick av namnet på bloggen Marie (men en himla massa hjärnspöken).

Min tanke e att inte så ingående gå in på mig själv som person, eller ja, det blir ju så ändå. Men att ändå på något sätt förmedla just det som jag har i huvudet.

Är du intresserad så fortsätt läsa så klarnar det väl både för mig och dig-

 Det som surrar mest i mitt huvud just nu är det här med vikten. Att det ska vara så himla svårt, jag har nog försökt allt (vilket är en sanning med modifikation).

Det är ju egentligen så himla enkelt, ät rätt och lagom och rör på dig.

Ibland önskar jag att det gick att tänka sig fram resultat, jag menar, jag verkligen är expert på att tänka och planera, men sedan när det e dags att prestera så griper jag ta mig sjutton tag i varje halmstrå för att slippa undan, dåligt väder, lite sjuk (e ju inte bra att motionera om man är förkyld), mörkt ute, massa att göra hemma (vilket e lika med att hejdlöst glo på tv) ja ursäkterna e många och varierande.

Nu e jag i, som du kanske gissade, i planeringsstadiet. Full med energi efter en veckas härlig greklandssemester med all inklusive och med vetskapen att vågen flyttat sig ytterligare ett par pinnhål uppåt.

Dagens visdomsord till dig och kanske mest till mig själv: All träning som blir av är bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!