Snus, bekännesle & bad

Det var med ett stort smajl och glatt sinne som jag i lördags med gasen i botten styrde min lilla pärla till Göteborg.

Ja, om man bortser från den dryga halvmilen som jag hamnade bakom en traktor dragandes på en stor jävla gödseltank!!! Utan möjlighet att köra om, satt jag då mest och ulkade och svor om vart annat.

Nu skulle jag äntligen få vara barnvakt och gosa med mitt älskade barnbarn, ja förvisso hemma hos MIN mamma, men ändå.

Min kära dotter upplyste oss om att hon nu minsann skulle njuta av att vara barnledig. Hon skulle stänga av sin telefonen och bara mysa, sova och vila upp sig.

Men vad tog det? Jo, sisådär en och halv timme innan första (men dock inte sista) sms:et kom, vad gör ni?

Under tiden roade vi oss kungligt och lille prinsen var på bästa humöret. Vi vispade välling på spisen. Vilket tydligen var väldig väldigt gammalmodigt enligt dottern, då det tydligen går alldeles utmärkt med bara varmvatten.

Detta var även något som maken efteråt bekände (efter 18 år) att han gjorde med sonens välling. Men jag fortsätter att trotsigt värma vällingen på spisen.

Mellan skrattattackerna hann vi med att titta på melodifestivalen samtidigt som den lille charmören charmade oss hela tiden. Ja vi skrattade faktiskt så mycket att gammelmormor (det vill säga min mamma) lyckades svälja sin snus. Antar att skratta, äta godis och snusa blev för mycket på en och samma gång.

Sedan passade vi på att ge den lille ”körven” ett bad vilket resulterade i att han lyckade skvätta ner oss allihopp. Men när vi retsamt sms:ade till dottern att vi lovar i sann ”gamaldagsanda” pudra honom ordentligt med potatismjöl efteråt, var det inte långt i från att hon kom och hämtade honom.

Vi fick bestämda order om att endast använda medhavda oljor och salva i väskan och att vi inte på några sätt fick använda potatismjöl eller havregryn eller något annat livsmedel på honom.

När det sedan var dags för mig och lillprinsen att sova så skulle vi dela en liten 90 säng (fast jag undrar om den egentligen bara var en 80 säng).

För efter att jag bullat upp med kuddar runtomkring honom så fick jag, med viss möda” precis plats. Det vill säga om jag låg på sidan och absolut inte rörde mig.

Men inte gjorde det något för jag var så lycklig över att se mitt älskade barnbarn sova så sött.

Och som han sov, förutom två matningar med tillhörande blöjbyten, så låg han och drog sig till klockan 10:00. Och detta trots att jag, mycket försiktigt förstås, försökt väcka honom med pussattacker.

Detta gör jag gärna om.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!