Sprängämnen, ledarhund & "flygplansollad"

Äntligen kom vi iväg, nu väntar en hel vecka med sol & värme. Men först var det flygresan dit.

Efter lite sedvanligt strul med att hitta rätt parkering, var det dags för incheckningen.

Sonen var lite nervös för att gå genom metallbågen, då han inte ville att det skulle ”pipa”, men van vid metallbågar som jag är, instruerade jag honom i vad som ”piper” i bågen och naturligtvis gick han genom helt utan anmärkning.

Sedan var det min tur……….och döm av min förvåning när JAG ”pep” i bågen!!!!!

Smått förvirrad tittade jag mot säkerhetspersonalen som barskt upplyste mig om att det var en stickprovskontroll.

”-Det är bara en stickprovskontroll” ropar jag upplysningsvis till sonen och sträckte vant ut armarna från sidorna redo att bli visiterad.

Säkerhetspersonalen tittar förvånat på mig och tog ner min hand och började sedan noggrant ”svabba” mina händer och alla fingrar samt fötterna med ett kompressliknande föremål.

Nu var det min tur att agera förvånad och jag frågade vad sjutton hon sysslade med. - ”Jag kontrollera om du har något spår av sprängämnen på dig” svarade hon kort.

Vad fan, ser JAG ut som en terrorist eller var min första tanke, men naturligtvis fanns det inga spår av sprängämnen på mig och jag kunde äntligen passera.

Väl plats på planet, där jag hade förbokat platser till mig och sonen längst fram, dock på ytterplatserna.  Döm till min förvåning när, vid mina fötter, fanns en HUND!!!! Japp, en fin labrador som faktiskt tjänstgjorde som ledarhund.

Det och mycket, mycket mer fick jag reda på av ledarhundens matte och hennes pratglade make som pratade på oavbrutet i 5 1/2 timme.

Jag fick också under denna flygresa uppleva ett, enligt en kollega, mycket vanligt flygplansfenomen och då speciellt när man  som vi sitter ytterst,
nämligen att bli ”flygplansollad” Det vill säga att okända människor ofrivilligt trycker sina kön mot, i detta fall, våra axlar. Och då jag satt närmast toaletterna kan ni ju bara tänka er vad folk trängde på innan vi var framme!!!!!!!

Fortsättning på min resa följer…….men avslutar här med en bild på en tålmodig & duktig ledarhund sålänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!