Ledig, utbrott & getingar

I dag är jag ledig och var redo för lite ”spontanshopping”. Fast i själva verket var det en välplanerad shoppingtur.

Jag menar, maken jobbar ju nätter och vill helst ha tyst i huset under dagen när han ska sover. Detta fick jag bittert erfara under gårdagen, då han kom upp på ett uruselt humör och bara fräste som en ilsken katt åt både mig och sonen (vilket vi INTE är vana vid).

Förvisso hade vi (jag & sonen) pratat lite med varandra, vilket maken märkligt nog och i irriterad stämma, återberättade för oss ordagrant när han väl kom upp.

Så idag passade jag på att ”fly” huset så han skulle kunna sova ostört. Fast innan jag styrde kosan till Hem & Hobby (som var mitt mål) tänkte jag ”unna” mig en kaffe på vägen. Ville ju absolut inte riskera att väcka pappa björn genom att sätta på kaffe hemma!!!!

När jag precis köpt min kaffe och var på väg ut ur affären kommer en kille gåendes, eller förlåt, flaxandes med ett väldig spattig gång. Och givetvis viftar han till min hand som höll i kaffet. Detta resulterade i att jag fick halva muggen kaffe rätt över mina byxor. Och det brändes, kan jag meddela, trots att jag hade lagt i mycket mjölk.

Så rent reflexmässigt vrålar jag från ingenstans;- ”Fittpundare” åt honom. Vilket jag naturligtvis ångrade nästan lika fort som orden slank ur mig.

Varav han stannade upp och fäster sina stirriga ögon i mig och säger:- ”Vad faaaan sa du?” Jag som på intet sätt tänkte upprepa vad jag sagt svarar bara:-” Vad fan tror du att jag sa, du viftade ju ut halva mitt kaffe rätt över mina ben med dina armar”

Sedan uppstod en tyst sekund (vilket för mig kändes som en timme) innan han valde att be om ursäkt och fortsätta flaxa in i affären.

Efter denna pulshöjande upplevelse gick själva shoppingen som en dans och jag lyckades ”fynda” en hel del. Dock så blev jag attackerad av getingar, både på väg till affären och sedan när jag var på vägen till bilen igen.

De kom i par av två och jag ger mig fan på att det var samma två getingar som tålmodigt väntat på att jag skulle komma ut igen!!!!
Men jag hade minsann även haft dom i åtanke under min shoppingtur och köpt både flugsmällor och RADAR!!!!

Pinsamt medveten om om att jag måste se fasligt fånig ut när jag viftandes med två stora påsar och banande min väg fram mot bilen. Men getingarna följde envist efter. Så när jag väl fick in påsarna i bagageluckan, slet jag i ren desperation fram RADAN och flugsmällan. Nu skulle dom jävlarna få.

Utan tanke på hur galet det såg ut, vrålande jag;-” Nu ska ni allt fåååååå!!!” samtidigt som jag sprutade radar och viftade med flugsmällan.

Jag får erkänna att det var en tillfredställande känsla när jag minsann lyckades döda den ena getingen och den andre blev väl så skraj så han försvann. Och jag kunde i lugn och ro sätta mig i bilen och åka hem.

Väl hemma hade älskade maken vaknat av sig själv och förvandlat köket till en slaktbod. Men lugn, det var INTE sonen han slaktade, utan något så oskyldigt som finstyckning av ett rådjur.

Nu ska jag, beväpnad med flugsmällaren OCH radar, luta mig tillbaka och njuta av resten av min lediga dag. Och jag hade i alla fall tur med vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!