Båtresa, egoism & valar

För att vidga vår vyer från denna turistdal, lyckades jag övertala sonen att åka med på en utflykt med en katamaran för lite safari, där vi kunde få möjlighet att se på flygfiskar, delfiner, valar och sköldpaddor. Dessutom så skulle vi få snorkla och åka ”banabåt”.

Att ta den lokala bussen 5 minuter till grannbyn för lite shopping hade jag inte lyckats övertala honom till. Så båtsafari blev det.

Dock blev vi eller kanske mest jag, lite besvikna över att vi inte skymtade varesig några delfiner, flygfiskar eller sköldpaddor. Inte någon val heller för den delen, fast sonen sa att det räckte väl att ha en val på båten och syftade tydligen på mig.

Sedan att han själv såg ut som en kokt signalkräfta, då han fortfarande ansåg att det var tramsigt med solskyddsfaktor, var tydligen inget han hade något behov av att kommentera.

Men vi åkte förbi en massa nakenstränder, vilket kapten förkunnade genom en megafon. Så vi fick bland annat se en fiskare som fiskade spritt språngande naken, vilket kaptenen högljutt förkunnade att;-” Till vänster så en som har två spön att hålla reda på , ett stort och ett litet!!!”, samtidigt som han tutade som en tok.

Nåväl, säkra tillbaka i hamnen, fick vi äran att se några andra fiskare, dock hade dessa kläder på sig, som fångat in ett par stora tonfiskar.

Men det tog inte lång tid innan jag fattade att någonting var fel (ja, vad annars) med vår transfer tillbaka till hotellet. Så där stod vi nu tillsammans med ytterligare ett par samt en annan svensk familj, som bestod i mannen, höggravida frun, två små barn och en farmor/mormor.

Trötta och solbrända som vi var ”smög” jag mig ytterst varsamt fram för att mycket diskret kunna ”tjuvlyssna” vad arrangören hade på gång.

Det märkliga i det hela var att jag helt plötsligt förstod spanska. Nja, kanske inte allt, men fullt tillräckligt för att fatta att arrangören själv var tvungen att köra 3 vändor för att få oss alla tillbaka. Vilket hon inte verkade så förtjust i.

Nu vore ju de nobla och ädla vara att låta den stackars storfamiljen få åka först, men hell no, jag (kissenödig som faaan) väste till sonen att skynda sig och armbågade oss fram till den bilen som jag uppfattat att vi skulle åka i.

Lättad och mycket nöjd över mig själv, så kom vi iväg först. Men skammkänslorna kom när vi över en och en halv timme senare, mätta, avslappnade, nykissade, ser arrangören komma med en väldig trött familj, medan vi låg och göttar oss vid poolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!