Tvångstankar, bilbesiktning & stress.

Idag var det dag D. Jag skulle besiktiga bilen. Ja, inte för det är första gången min lilla pärla blir besiktigad, nejdå, men denna gång skulle JAG få sköta det själv!!!!!!!

Maken ansåg tydligen att de intet var motiverat att HAN skulle behöva ta ledigt från jobbet för att behöva besiktiga MIN bil (igen), nu när jag ändå var ledig! När det väl sjunkit in och jag blev införstådd med att det verkligen VAR jag som få sköta detta, blev jag nervös, riktigt nervös.

Nu kanske ni tror att min lilla pärla är i så dåligt skick att jag oroade alla fel som skulle uppdagas?

Men icke, min nervositet beror på hur JAG skulle klara av detta. Bilen skulle ju klara sig fint och vore något fel finns det naturligtvis bilverkstäder.

Nä, det var mer mitt eget beteende som oroade mig. Så i god tid innan tjatade jag inte bara min make, utan även på vänner och kollegor (ingen kom undan) om exakt, i minsta detalj hur en besiktning går till.

Ju mer jag fick veta, ju mer nervös blev jag. Natten innan, hade jag makalösa mardrömmar. Det var inga roliga scenario som jag fick fram.

Hur jag skulle överhuvudtaget lyckas köra upp på rampen om jag nu inte redan hade ramat porten.
Inte blev det bättre när jag fick höra att man kunde få köra över en grop också!!! Å tänk om jag hamnar snett där, och halva bilen åker ner i den fördömda gropen!!!!!

Men mest orolig var jag när jag fick veta att besiktningsmannen skulle stå framför bilen och vinka fram mig och visa stopp när jag skulle stanna.

Herregud, som om det skulle det bli lättare???? Tänk om jag råkade trycka ner gasen istället för bromsen och kör över den stackars besiktningsmannen.

Det var med dessa skräckscenarion på min näthinna som jag åkte och besiktiga bilen idag. Jag var så nervös att jag kallsvettades och som grädde på moset så började det naturligtvis det köra rejält i magen också.

Herregud, nu såg jag framför mig hur jag inte bara mejar ner den stackarn som står och vinkar fram mig, utan att jag dessutom skiter ner mig medan jag skamset kravlar mig upp ur bilen som ligger halvvägs ner i gropen!!!!!!

Men vet ni vad, jag fixade det!!!!

Kommentarer
Postat av: Anne

alltid lika glad då jag ser att du skrivit ett nytt inlägg. För jag vet att jag kommer få mig ett gott skratt. Kram

Svar: Tack fina Anne💕
Marie

2015-04-13 @ 21:09:16
Postat av: Anonym

Håller med, sa just till maken att nu måste Marie skriva något och det hade du 😊

2015-04-14 @ 20:24:22
Postat av: Anonym

Håller med, sa just till maken att nu måste Marie skriva något och det hade du 😊

Svar: Tack tack, ska försöka uppdatera lite oftar😉 Kram
Marie

2015-04-14 @ 20:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!