Pensionärer, tuttar & bomber

Då var man åter tillbaka till den krassa verkligheten, efter en helt underbar vecka i paradiset. Jag har verkligen haft en härlig vecka tillsammans med min minsta syster i Gran Canaria, San Agustin.

Men tydligen så hade det flesta synfel där, då de trodde att lillsyrran var min dotter!!! Och när jag påpekade, lite sådär försynt, att vi var syskon fick jag en sådär mycket menande blick, som typ sa ; okej säkert!!!

På vårt hotell var det mest pensionärer, vilket förövrigt passade mig utmärkt, då syftet med min resa var just lugn och ro.
Men det fanns speciellt ett par som vi upptäckte utmärkte sig mer än det andra. Det var herr och fru Munter (som jag & syrran döpt dem till). De såg såååå sura ut. Och fast vi observerade dem noggrant under en hel vecka, så såg vi de aldrig utväxla en ända ord till varandra. Utan de satt där mitt emot varnadra och åt, drack öl och hängde läpp ihop, men samtal, det existerandes inte. Men vi (absolut inte fördomsfulla) antog att de var tyskar.

Men så plötsligt, när paret herr & fru Munter var inne i hissen och jag skyndade mig för att hinna med, vilket naturligtvis resulterade i att jag klämdes fast i hissdörrarna en kort stund, då hände det. Fru Munter började skratta (och ja, jag tror det drog lite i herr Munters mungipor med)!!!

En dag när jag och syrran var och promenerade den fantastiska strandpromenaden fram till San Agustins centrum, kände jag ett akut behov av att ”släppa väder” men kände att släppa en smygare icke vad aktuellt, då min stackars mage var uppsvälld som en spärrballong och jag fruktade att svagt pyssss, inte kommer vara aktuellt.

Så tack och lov för offentliga toaletter!!! Vilket jag fann på i San Agustin centrum, som låg tre våningar upp i ett slags kakelmonument. Så jag rusade in med min uppblåsta mage och syrran stod oskyldig och väntade utanför.
Då händer det!!!!! KAAAAAABOOOOOOM, jag släpper väder, åh gud så jag släppte väder!!!!!!! Smällen var öronbedövande och ekot ännu värre, lät som en mindre sprängladdning!!!!! Och där, utanför stod min stackars lillasyster, hon som tillochmed blir generad av köpa toapapper, och allas blickar riktas mot HENNE, tre våningsplan upp!!!!

Att det senare, dök upp T-shirt´s med ett märkligt tryck, låter jag vara ett ovanligt sammanträffande.

Måste ju även ”skvallrar” om att på stränderna rådde det 80-tals feber, då del flesta badade toppless, oavsett om man hade taxöron, hängisar, meloner eller vändstekta ägg. Och gubbar (speciellt de tyska) verkade ha förkärlek till string kalsonger.

Avslutar med bilder från/på fru Munter och de plötsligt nytrycka T-s hirtarna!!
Resten som hände i San Augustin, stannar i San Agustin, så som tatuering, svengelskan & interna skämt & hmmmm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!