Kärlek, romantik & gåvor

Att det har varit alla hjärtans lär väl ingen ha missat? Inte heller jag, full av förväntan riktigt lääääängtade jag tills min älskade make skulle komma hem från jobbet.

För vi firar ju inte bara alla hjärtans dag, ånej, det var faktiskt hela 16 år sedan som vi förlovade oss. Så här skulle det väl firas?!

Jag var ledig hela dagen så jag hann bygga upp mina förväntningar, riktigt ordentligt. Jag till och med ringde och störde honom på jobbet i omgångar för att fiska lite i vad kvällen hade att erbjuda.

Spänningen var näst intill olidlig, när jag lyckades fiska fram att han INTE skulle ut och jaga på kvällen, han hade minsann inte glömt.

Nåväl, så kom han då äntligen hem. Med sig hade han tai mat och så slängde han till mig ett paket med geléhjärtan med orden; - Grattis på alla hjärtans dag älskling!!!!

Då han lite senare fått öppna, sina väl eftertänkasamma, presenter får jag ett;- Tack, älskling. Och ett löfte om att; -den ska jag ha på mig efter att jag duschat ikväll!!!!!!

Antiklimaxens kändes alldeles total och helt utmattad, men icke förvånad, så blev det en tidig sänggång för mig.

Nejdå, jag är faktiskt mer än van. En gång fick jag ett present innehållande några paket cigg (på den tiden jag rökte), ett fempack rör treo och en chokladkaka.

En annan gång fick jag Marabous samtliga olika sorters chokladkakor, naturligtvis de stora. Vilket förresten var vid ett tillfälle som jag försökte gå ner i vikt. Annars brukar lotter vara hans första alternativ.

Men älskar min make kolassalt ändå, tro inget annat. Fast nått ”ligga” bidde det inte; Säger som ”Tabita” ;- Nähä, nu har visst musslan har slagit igen……
 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!