Accessoarer, blodtrycksfall & Ali express

Om någon råkat ha missat det så är det början av jaktsäsongen nu. För igår var det premiär för årets råbocksjakt. Och vi kan väl säga såhär att det vore en underdrift att säga att kära maken ”bara” är eld och lågor över detta faktum.

För här har allt minsann förberetts i minsta detalj. Om ni trodde att det endast var en bössa och lite tur för att få en lyckosam jakt, trodde givetvis alldeles fel. Nä, för det behövs tydligen massor av prylar och andra konstiga accessoarer.

Det senaste (som jag vet om) är ett slag förberedande kit. Innehållande tvättmedel som neutraliserar alla dofter från människan, tvål, som gör detsamma och en spray att spraya på sig alldeles innan man ger sig ut i skogen, för att vara absolut säker på att djuren inte ska känna någon doft från sin jägare alls.

Till detta, har han ju givetvis passande klädsel. Och här duger inte ”bara” kamouflagefärgade kläder. Ånej, här ska det naturligtvis vara kamouflagefärgade kläder i 3D. Och det märkligaste av allt, så råkar alla dessa prylar vara såååå billiga. Ja i princip nästan helt gratis.

Maken börjar alltid att lite sådär oskyldigt berätta om något (för jakt) livsviktigt grej, som någon annan har. Sedan plötsligt så hittar jag den här hemma. Då säger han lite sådär oskyldigt, men jag sa ju att jag skulle köpa en sådan, hade du glömt det!!!!

Han har ju hittat den mest fantastiska sidan, där man kan beställa vad som helst riktigt billigt, i och sig från Kina. med ändå. Ali Express. Och ni kan tro att är mycket som han har beställt därifrån.

Nu senast har han pratat om någon slags duvsnurra, som en kompis köpt och gått på i detalj hur effektiv den är. Så ni kan tro att mitt blodtryck gick i taket, då jag kommer hem från jobbet och får syn på obekant fjärrkontroll, med kinesiska tecken på!!!!!!

Och när jag tålmodigt (med superhögt blodtryck) frågar vart den där fjärrkontrollen går till svarar maken exakt så som han brukar, genom att titta oförstående på mig och säga; - Jasså, den fjärrkontrollen, den går ju till den där duvsnurrar som vi köpte till oss.

Då brast det för mig och jag nästan vrålade (var ju tvungen att lätta på trycket, så att jag inte skulle explodera) ;- Att nu får det faaaan vara nog med jaktgrejor, det e lockpipor i alla dess former, kamouflagetejp till bössan, nät, ficklampor, bil, kameror, foderspridare, tjära………….

Då avbryter han mig mitt i min ”lilla” urladdning och storskrattande säger: Jag skojade bara, du e så lättlurad!!! Klart jag inte köpt en sådan!! Det är bara en gammal fjärrkontroll från Starkeman lokalen.

Men jag undrar jag. Blir inte direkt förvånad om det plötsligt råkar dyka upp en duvsnurra i alla fall. Fast jag blir troligtvis lika arg.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!