Inbott, fryst vin & ”hala varor”

Så var det äntligen dags för den efterlängtade shoppingstrippen med övernattning i Ullared tillsammans med syster och våra barn. Men denna gång nöjde vi oss inte med att stanna en natt, utan här skulle det slå på stort och stannas i två nätter.

Stugan var, om en liten, väldigt fräsch och med ett modern låssystem, en sk tag till nyckel, så vid incheckningen blev vi förmanade att absolut inte glömma ”nyckel” för då skulle vi inte komma in.

Detta kom vi ihåg, tills vi alldeles utpumpade satt på uteplatsen och pustade ut. Men innan detta upptäckte jag att min bag inbox som jag så smart ställt in i frysen för att kyla ner fort, just gjort det. Frusits.

Syrran hann bli varse av vad som händer när en hel flaska tvål läcker ut i en fullproppad påse med diverse varor, som alla flöt omkring och krävdes omedelbar torkning. Men efter all avtorkning av hala varor och med en ljuvlig doft av tvål i stugan, så pustar vi som sagt ut på uteplatsen.

Sist ut var min kära son, väluppfostrad som han är, så stängde han naturligtvis ytterdörren efter sig. Ja, och givetvis befann sig själva ”nyckel” inne i stugan!!!! Nu utbröt smått panik, blandat med hysteriskt skratt. För där stod vi utelåsta ur vår stuga och klockan närmar sig elva på kvällen.

Men då kom min son på att vi kunde ju klättra in genom fönstret (som turligt nog var öppet), vilket var en bra lösning, tills vi upptäckte att fönstret bara gick att öppna max 20 cm och inte mer (tro mig vi försökte). Då kommer sonen med en ytterligare lösning, vi kunde ju fånga upp ”nycklen” med pinnar. Ja, vad hade vi att förlora?

Sagt och gjort, systerdottern lokaliserade ”nyckeln” på bordet, självklart bakom en massa bråte, pojkarna letade pinnar i lagom längd och sedan började jag den svettiga och koncentrationskrävande uppgiften att få ut nyckel med hjälp av två långa pinnar. Syrran hjälpte till genom att skratta och ta foton. Teamwork.

Och gissa vad, efter den gruppinsatsen, så lyckades jag med mitt ”inbrott” och därefter var det dags för familjen annorlunda att åter pusta ut. Syrran med ett glas rött och jag med ett glas vitt i slusch-form.

Om ni tror att detta var det ända som hände, kan jag meddela att dag två så lyckades bli av med min kundvagn efter ett toalettbesök. För plötsligt stod en annan kundvagn utanför toan, vilket jag svor högt över, tills just den kundvagnen efterlystes i högtalaren, och skulle ha försvunnit, just där jag ställt min vagn INNAN jag akut fick springa på toa.

Så plötsligt var jag inte bara en inbrottstjuv, utan även en (ovetandes) kundvagnstjuv. Jag lämnade skämmandes och väldigt diskret den stulna kundvagnen till sitt öde och hämtade min egen igen.

Efter det när jag tittade  på en nätkasse full med små studsbollar, och swish så gick nätkassen naturligtvis sönder, vad annars. Jag blev stående helt paralyserad med fullt av studsbollar som studsade högt omkring mig inne i varuhuset, till andra kunders roande miner.

Men turlig nog var det en liten kille som såg min förlägenhet och pinonröda ansiktsfärg och sprang och fångade upp alla dessa bollar, innan någon stackare halkade och bröt benen eller något annat hemskt.

Vi kom helskinnade hem igen, förutom att en varningslampa i bilen plötsligt började lysa i slutet av dag 2 (det gick över under natten för idag var allt som vanligt) och att jag vid utcheckingen som vanligt ”slarvat” bort nyckel. Men efter mycket letande visade det sig att jag hade lagt den på ett säkert ställe. Avslutar med en bild under mitt inbrott och av shoppingreslutatet.

P.s, observera att jag fyllde bara bageutrymmet på min bil. Syrran fyllde heeeela sin bil, knappt som ungarna fick plats på hemvägen. D.s

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!