Fladdrande kläder, repriser & hemgång.

Dag nummer tre på Brattön, blev en repris av gårdagen. Både när det gäller det gråa, blåsiga vädret och när det gäller en morgon utan vatten (nu var det tydligen ett planerat stopp som det minsann fanns lappar uppsatta runtomkring ö fick vi höra via mitt ombud, min mor, när hon fick ringa för att klaga).

I avseende vädret så var det uppenbarlig stabilt dåligt under de resterande dagarna vi spenderade på ön, trots att alla väderappar och prognoser lovade sol och värme, varje dag, men till nästa dag.

Resten av veckan fick vi roa oss så gott det gick, exempelvis med att spela Bingo. Jojo, det anordnades bingo i resturangen, vilket var dagens stora nöje och klämdes in efter lunchen och mellan yatzyspel och “Morden i Midsommer”.

Riktig ”kåkbingo” var det, med ett litet hjul som omsorgsfullt vevades runt för hand av en stor bjässe med tribaltatueringar. Vad vann man då, jo om man fick sig en liten bingo, vilket vi inte fick, så vann man en trisslott (alltså ingetting)!!!!

För att bryta tristessen ytterlige tog vi båten över till Stenungssund för att glädjeshopa lite och fylla på synintrycken. Och gissa vad? Jo, så fort vi lämnade ön började solen lysa. Så fyllda av glädje och hopp väntade vi på färjan för att åka tillbaka för att äntligen kunna bad och njuta.

I och med det var vi vid båten i god tid kom jag på den briljanta idén att avnjuta en Frapino i värmen. Men tydligen var det sengångare som jobbade på det stället, för det tog dom 30 minuter för att göra fyra frapino´s. Detta gjorde att den där goda tiden bytes ut till att jag och ungarna fick tokspringa för att hinna med färjan alls!!!!!

Jag som dagen till äran hade tagit på mig en vid tunika i vitt och mina ”finskor” med liten klack. Så jag sprang så fort jag bara kunde med min svullna fötter och med tunikan fladdrade runt mig som ett stort jävla segel där i hamnen i Stenungssund och hann precis i tid innan båten gick.

Åter på ön, ökade blåsten och vädret mulnade på drastiskt igen (fast väderapparna sa annat), trots att vi fick förstärkning av trevligt besök från gamla bekanta som anlände med sina båtar.
Nu var vi trötta på kasst väder, att lösa korsord och spela yatzy så dagen efter att vi spelat ut det sista kortet av vad man kunde göra på ön, nämligen spela minigolf, vilket min väninna ”jag har aldrig spelat golf” vann stort. Bestämde vi oss för att avbryta vår vecka tidigare och åka hem.

Blir ni förvånade om jag säger att väderläget förändrades drastiskt efter detta beslut? Ja, för när vi höll på att packa och städa stugan, sprack vädret upp och det, hör och häpna, blev sol. Men nu hade vi bestämt oss, vi skulle hem. Vem har sagt att man inte kan njuta av solen hemma?

Avslutar med bilder från bingospelet och väninnans ”jag har aldrig spelat minigolf” resultat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!