Ambulans, jaktkojor & mössor

Sitter här ofrivilligt ledigt efter att blivit sjukskriven. Detta då jag i torsdags avslutade arbetspasset med att släcka en mindre brand som hade uppstått i köket på mitt arbete och fick göra sorti i en ambulans full fart till KSS.

 

Men lugn, själva branden gick utmärkt att kväva med en brandfilt och ingen kom till skada. Men det jag i det läget inte tänkte på, var att man INTE ska andas in brandrök, vilket jag ju naturligtvis gjorde. Det är inte nyttigt och man blir uppenbarligen verkligen dålig av det.

 

Nåväl, väl inne på Kss med syrgas och diverse andra grejor, (har tyvärr väldigt diffusa minnen av händelsen efteråt) så kom min kära make (detta minns jag minsann mer än väl) och avlastade min kära kollega som hade åkt efter mig till Kss.

 

Omtänksam som min älskade make är förvisade han sig självklart om att jag var vid liv. Sedan var det väl kanske just där under hostattackerna, (jessus min skapar vad jag hostade, konstant hela tiden) som han kom på den briljanta idén om att passa på att diskutera hans ”jaktkoja” som är hans nya projekt.

 

Först förvissade han sig förstås om att jag absolut INTE var i stånd till att kunna prata, svara, eller göra något mer alls än att hosta, Därefter tog han smidigt fram sin Iphone och bläddrade fram en bild på en liten behändig braskamin som ”bara” kostade 679 kr(eller något sådant, för jag la inte riktigt detaljerna på minnet) som han skulle/ville köpa.

 

Efter diverse undersökningar fick jag i alla fall åka hem senare på kvällen, dock med order om att hålla mig helt i stillhet och inte bli andfådd eller stressa upp mig, då det omedelbart sätter igång hostan igen som på sikt kan framkalla en ”kemiskt” lunginflammation.

 

Får jag tillägga att maken förresten har ökat på kostnaden för sin jaktkoja, genom att köpa materiel för 1572 kr och innan dess köpte han en foderspridare för cirkus 1100 kr. Sedan tillkommer säkert lite ”dolda” avgifter som kommer uppdagas lite efter hand. Maken är ju av en omtänksam natur så han vill ju inte att jag ska jaga upp mig nu när jag får en sådan hosta.

 

Jag hoppas verkligen, denna ”jaktkoja” kommer inbringa många goda möra köttmiddagar för min del framöver :)

 

Här sitter jag nu, fruktansvärd uttråkad!!! Mår bra när jag bara är stilla, men så fort jag går lite så börjar jag hosta igen. Kan ju inte göra nått, som kräver någon större eller mindre ansträngning.

 

Då är det är en himla tur att jag just nyligen har lärt mig att sticka mössor, så jag kan göra NÅGONTING i alla fall!!!!!

 

Avslutar med en bild av de mössor som det blivit stickades hitintills (12 stycken om man ska vara exakt och det ska man väl?)  


Kommentarer
Postat av: Eva`s blogg

Hej ...låter som du harft det jobbigt o har det ännu men skönt att du är hemma :) fina mössor använder du dom oxå? kramen

Svar: Åh tack, nä nu stickar jag för fullt för att ge bort till min "stackars" familj. Men ska allt sticka till mig själv ock. Kram
Marie

2012-10-31 @ 21:47:31
URL: http://evasblogg.blogg.se/
Postat av: Eva`s blogg

kikar in & önskar dig en mysig lördag kramen

Svar: Hoppas du haft en skön helg du med. Kram kram
Marie

2012-11-03 @ 19:43:05
URL: http://evasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!