Frysar, geting och dofter.

Så var man sjukskriven till den 20:e november. Med doktorn´s order på att jag måste ge mina luftrör lite tiiiiid och lära mig tååååååålaaaamoooood!!! Så det är vad jag får göra helt enkelt. Allt går inte så fort fram som man vill att det ska, eller jo, det gör det väl bara man har tåååålaaaaamoood och står ut att väääääänta.

 

På något sätt lyckas jag faktiskt få dagarna att gå ändå. I går morse exempelvis, var jag på väg ner för trappen (i vilken jag går saaaakta i, så man inte börjar hosta) hör jag ett högt slags surr som får mig att tänka på sommaren.

 

Jojo mycket riktigt, kring hallampan kretsar en stor fet jävla GETING!!!!! Antagligen en sådan där drottning, som legat i dvala bland veden och nu vaknat upp inne stugvärmen.

 

Nu höll den i alla fall på att svärma kring hallampan, stor och mycket otäck. Jaha, tänkte jag, nu ska man väl gå och bli stucken och drabbas av en allerigchock också. Maken hade jag ingen nytta i detta läget då han redan begett sig till jobbet.

 

Då fick jag (som vanligt) en snilleblixt. Jag kan ju spraya ner getingen först, innan jag slår ihjäl den. Säkerheten måste ju ändå komma först. Jag får ju inte på något sätt riskera att bli attackerad av monstergetingen.

 

Så man tager vad man haver, som i detta fall, åter råkade vara ”Glades doftspay”, den dög ju förvisso inte så bra som deo, då det sved lite under armarna, men som monstergeting dödarspray kanske det går bättre?

 

Sagt och gjort, jag ställde mig i trappavsatsen och började spraya. Jag spraya och sprayade och getingen blev svagare och svagare och rullade tillslut ner i luvan på min kappa. Så naturligtvis sprayade jag lite extra för säkerhet skull innan jag vågade mig ner för att slutligen ha ihjäl den ordentligt, så den inte plågades mer än nödvändigt.

 

Det var väl sådär i efterhand som jag faktiskt kom på och kände i mina redan överkänsliga luftrör att i princip ALLT som fanns i vår hall, riktigt dröp av doften av Glade ”fresh mountain morning”  och då i synnerhet min kappa.

 

Vilken jag sedan hade på mig, då jag var på lungröntgen vid Falköpingssjukhus. Sedan att jag inne i väntrummet observerande (osandes av fresh mountain moring) att det specifikt står i kallelsen att man ska undvika att använda parfym eller andra starka dofter med hänsyn av allergier, gör ju inte saken bättre!!!

 

Kanske men bara kanske, var det därför som jag kom in så fort, före alla andra faktiskt, ja, jag var faktiskt klar på mindre än en kvart.

 

Avslutar med en bild på monstergetingen. Dock inte den jag hade ihjäl, då det bara var mos kvar av den (var ju tvungen att vara säker på att den var död), men av en annan i samma storlek som min make håller förvarad i vår frys.

 

Ja, nu tycker ni kanske det är konstigt att maken förvarar en död geting i frysen. Men jag kan då upplysa er om att han har haft konstigare saker än så i frysen, men det kan jag kanske ta någon annan gång.  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!