Rött, Danmark & shoping

Som jag skrev i förra inlägget, så är jag i (akut) behov av ny baddräkt. För inte hittade jag någon när jag KÖRDE till Skövde, för att försöka hitta en. Och de som jag vågade mig på att prova satt, hur ska jag säga, lite mindre smickrande.

 

Så idag, tänkte jag, varför inte kika lite här i Tidaholm, vi har ju i alla fall en affär som kan tänkas ha någon baddräkt i min storlek, dvs Lindex. Sagt och gjort, körde bilen dit men parkerade såklart tryggt borta vid ”Bates”.

 

När jag väl kom fram till badsortimentet, insåg jag rätt snabbt att nu när jag MÅSTE ha en baddräkt (eller annat lämpligt plagg att bad i) så gäller det INTE att kolla efter VAD som är snyggt, nä här gäller det att kolla OM det fanns något som skulle passa mig alls.

 

Jag hittade tillslut ett badplagg som passade mig, men det var INTE en baddräkt, utan en bikini. En RÖD bikini. Alltså tomteröd!!!!! Ni kan ju tänka er HUR smickrande det känns när man fortfarande är vinterblek. Överdelen satt heller inte så smickrande, men jag tror nog att den i alla fall kommer lyckas hålla behagen på plats, vilket alltid är en fördel.

 

Så nu kommer jag visst att smälta in rätt bra i Danmark, då hela jag kommer se ut som en stor frodig dansk flagga, eller Dannebrogen som maken så snällt flikade in.

 

Men vad är det med affärer och storlekar, det har jag alltid undrat. VARFÖR finns det nästan aldrig några snygga kläder för oss som är, tja, kurviga. E det någon som har ett bra svar, så vill jag gärna höra.

 

Bara för att man har XX antal extra kilo, så vill man faktiskt inte klä sig i tält eller tältliknade kläder heller för den delen.

 

Sedan vill även jag som är tjock, kunna bada och njuta av sommaren. Men det är precis som om de som syr upp kläderna, tänker;-

Åh, här syr vi upp något presenningsaktigt och så använder vi något riktigt stormönstrat grilligt och skrikigt tyg, eller tyg med en rolig text och motiv på, för att avleda uppmärksamheten från plaggbäraren, några badkläder e det ingen idé att sy upp för inte vill väl ”tjockisarna” bada

 

Avslutar med en bild på min nya fina bikinibyxa, lägg märke till att där finns ett litet klistermärke med texten; light shaping, support your tummy!!! Yheeeeaa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!