Barnvakt, körkort & skogpromenad.

 

Så härligt, solen skiner och livet leker. Kanske låter som en klyscha, men så känner jag just nu och jag tänker bara flyta med och njuta. Därav blir det bara en liten snabbisblogg idag.

 

I helgen var jag barnvakt, har ni någon som helst aning om HUR längesedan det var jag hade hand om små barn. Utan att gå in på detaljer kan jag väl säga att det var mååååånga år sedan.

 

Jag gillar ju en riktig utmaning och nu tog jag minsann i ordentligt för jag passade inte bara ETT barn, nä jag passade syrrans TVÅ barn, en på 3 ½ år och på 8 månader!!!!!

 

Visst var de snälla, men sicken energi, här snackar vi om behov av sekundbevakning. De var överallt hela tiden. Till och med den lille som INTE ens kunde gå. Det var en himla tur att jag hade backup av min mycket duktiga 13 åring och naturligtvis min kära make.

 

Kan ju säga så mycket som att på söndagsmorgonen hade jag (vi) matat lilleman med både gröt OCH välling, bytt blöja tagit på honom kläder. Gett 3 ½ åringen frukost, klätt på honom kläder, borstat tänderna, kollat på en film tillsammans, gjort ordning mig själv, med både dusch & smink. Promenerat ner till lekparken och då var klockan BARA 08:45.

 

Efter lekparken gick vi på en ”spontan” skogspromenad och givetvis valde jag en näst intill obefintlig liten stig, som visade sig (vad annars) bli ett riktigt äventyr. Men som sagt, jag gillar utmatningar, det går faktiskt att hoppa över bergskrevor, små bäckar med barnvagn, funkar även fint att gå ÖVER omkull välta träd med barnvagn och två små barn.

 

 

Så hur roligt det än var att vara barnvakt, så var det rätt skönt att åka hem och det var JAG som körde hem från Göteborg, för jag har om det nu skulle vara någon som missat det, fått körkort.

 

Tjhooooo, och som en liten parantes, kan jag nämna att jag och Körkortsturken har tagit vårt körkort på samma ställa, nämligen i SÄFFLE. (Om ni missat körkortsturken, kan jag rekommendera att googla på det och kolla in klippet)

 

Avslutar med ett foto som jag fick av en gooo vän. Kanske inte den mest smickrande bilden på mig men texten är så jävla kul (och sann) Natti natti.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!