Liseberg, middag & hårdrock

Det var ta mig tusan vad 3 lediga dagar försvann fort, jag hade mer än gärna varit ledig i minst 3 till. Så vad har hänt då?

Maken kom hem hel, ren och mycket nöjd efter en lång helg i hårdrockars tecken på Metal Town Göteborg, där det hade varit fullt ös, både när det gäller musiken och röj som med regn, efter vad jag förstått.

Själv skulle jag bjuda en väninna på middag & en filmkväll igår, vilket jag förvisso gjorde. Nu undrar säkert ni som känner mig väl, på det här med att JAG skulle bjuda på mat. JAG som i princip bara kan laga till spagetti & köttfärssås eller köttfärsgratäng.

Ja, det kanske inte e så avancerat men ni ska veta att just de maträtterna gör jag jävligt bra!!!! (resten av matlagningen brukar faktiskt maken stå för, vilket HAN gör jävligt bra)

Så var gör jag, jo, jag bjöd ju givetvis på mat, men jag bjöd på Grekiskt. Inte för att jag ”vågade” på att testa laga något nytt, nejdå, jag tog helt enkelt cykel och köpte mat på Grekresturangen. Men jag dukade fint till och slutresultatet blev en trevlig filmkväll med mätta magar. Allt helt enligt plan.

Sedan kom sonen och hans kompisar på att de skulle åka till Liseberg SJÄLVA imorgon, utan vuxna!!!! Detta var något som jag inte tyckte vara en sådan bra idé, och då orsakades ett mindre helvete. Jag var nog världens sämsta mamma, och jag fick klassikern ALLA ANDRA FÅR JU, slängd i ansiktet med.

Så jag funderar, är jag FÖR STRÄNG? Jag tänker ju på allt farligt som kan hända, de kan komma bort, bli påkörda, gå vilse, bli rånade osv. Det är ju inte för att jag inte litar på honom. För handen på hjärtat, så är han rena ängeln mot vad JAG var när jag var 13 år. Herregud, hade han varit det då hade han inte fått gå ut alls!

Kan säga att jag sänder en stor medlidsam tanke till mina stackars föräldrar, för när JAG väl satte igång och tjöta i den åldern, körde jag alla knep som fanns OCH då hade jag oftast en dold agenda.

Tänk när jag kom på att mina föräldrar ”tjuvläste” min dagbok (vilket de med måtta hade fog för). Istället för att brusa upp, tog jag det lugnt och ”utnyttjade” situationen genom att börja skriva ”falska” händelser, vilket i sin tur ledde till att jag fick större frihet, vara ute sent på kvällar osv. Detta gick ju ett tag, innan det uppdagades och fick jag komma på nya knep (som de alltid genomskådade efter ett tag).

Nåväl tillbaka till nuet, jag gav tillslut med mig såpass, att jag sa att vi får lyssna på vad pappa säger, men att jag INTE tycker att de ska åka själva (detta i tron på att maken skulle tänka samma som jag). Men icke!!! Det ”enda” hindret HAN såg var är att de inte får komma bort från varandra. Så imorgon blir det Liseberg och vi är just nu ”världens bästa föräldrar”

Avslutar med bild på min egen hårdrocksstund som jag hade i helgen. Rock on.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!