Behå, glömska & polisen.

 Så var vår tripp till Danmark över och vi har haft det helt underbart. Vi åkte tidigt i ottan på lördagen, fast MAKEN körde, med motiveringen att vi faktiskt hade en båt att passa, vad han nu menar med det (höjer förvånat på ögonbrynet).

 

Väl framme på badhotellet, så uppdagades det rätt snart att jag faktiskt inte var den enda ”matronan” som hade en röd bikini på mej.

Nä, vi var allt ett par stycken som stoltserade vinterbleka i våra röda bikinis. En kvinna, vrålade till och med innan hon hade hunnit riktigt in i badhuset att vilken snygg BH du har och jojo, hon hade minsann en likadan (som satt lika illa på henne som på mig)

 

Jag börjar förresten bli orolig, för jag har nämligen börjat drabbas av plötsligt glömska, eller som jag heller vill beskriva det, av lite charmig tankspriddhet.

 

Som imorse, vi gick ner för lite god hotellfrukost, naturligtvis vad det jag som fick ta hand om nyckelkortet till rummet. Fast jag inte hade några fickor eller väska, så jag höll kortet i handen.

 

Men när vi väl ätit klart, kommer jag på att; Vad sjutton är kortet? Så jag säger, lite så där försynt till maken,;- jag har nog tappat bort rumskortet.

VAA, utbrister han och reser sig hastigt upp, Vad har du tappat det då?

Någonstans vid maten tror jag, mumlar jag fram.

Varav han i mitt tycke, VRÅLAR;- E du helt efterbliven, eller!!!! Sedan stövlar han iväg ut ur matsalen (antagligen med bultande blodkärl i tinningen).

 

Kvar står jag, ser på dom som sitter vid borden runtomkring som givetvis är svenskar OCH tittar roat på MIG. Så det var bara att bege sig och kolla vid maten och visst, där bredvid äggröran ligger ju vår rumskort. Bordsgrannar ler brett när jag stövlar efter maken MED rumskortet.

 

Efter denna fadäs, var det på håret att jag inte vågade säga något på båtresan hem, för då var det dags igen. Vi var nästan framme i Göteborg, när jag kommer på att jag ”nog” tappat bort min jacka. Ja, ni kan ju använda er fantasi själva för att gissa HUR maken tittade på mig då.

Men efter att finkammat båten, fanns den i tryggt förvar i receptionen.

 

Väl hemma igen så körde maken bilen hem också, tydligen menade han att han vill hinna hem till finalen av Big Brother och att vi INTE skulle hinna det OM man höll hastigheten.

Därför var det liiite roligt när han höll på att köra in i sidan på en polisbil som dök upp vid en utfart. DÅ fick han minsann hålla hastigheten ett bra bit i alla fall.

 

Nu e det bara att packa om väskan för nästa äventyr imorgon 

 

Avslutar med en bild, när maken hittade sin favorithylla i mataffären i ”deijliga” Danmark.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!