Bröllop, bröllop & Bröllopsnatt.

I lördags var vi på bröllop, jag, maken och sonen. Sonen fick mer eller mindre tvingas och halvmutas med. Jag sa nämligen ett jag minsann kunde dra mig till minnes att brudgummen hade en son, nått år äldre än sonen så de kunde umgås, Den ”lille” killen visade sig blivit 20 år!!!!

Jag och maken tyckte det var mycket trevligt. Det var ett så vackert och faktiskt annorlunda bröllop. Vi åkte nämligen ut på flottar på Tidan tills vi kom ut på en mysig sjö (minns inte riktigt vad den hette) så vigdes de vackra brudpart, där ute mitt på sjön. Det var så vackert och inte ett öga var torrt. (trots att vissa med bestämdhet hävdade att de fått en fluga i ögat och absolut inget annat).

Men innan själva vigselakten, spelades ”Kärleken förde oss samman” av en trubadur. Den spelades faktiskt på mitt och makens bröllop med. Fast då var det någon tant som prästen hade med sig som sjöng högt och falskt, så det riktigt skar sig i öronen (det gjorde det verkligen inte på detta bröllop).

Från vårt bröllop är det kanske just själva bröllopsnatten som jag kommer att minnas allra mest. Och JA, maken påpekar VARJE gång bröllopsnatten kommer på tals att jag minsann fick vad jag ville, vilket var en bröllopsnatt som jag aldrig kommer att glömma. Och det kommer jag sannerligen inte.

Det var nämligen så att maken var ”tvungen” att ta en snaps med alla. Så svärmor sa rätt tidigt på kvällen att om jag skulle lyckas få med maken till hotell (som vi bokat och skulle ha bröllopsnatten i) så fick vi nog åka omgående. Själv hade jag knappt kunnat andas och ännu mindre dricka, då jag hade en korsett som stoppade alla tankar på ytterligare spänna åt kring magen.

Sagt och gjort, jag fick med min nyblivna make i en taxi och vi checkade in på hotellet. Jag som var mycket förväntansfull, öppnade hotellfönstret för att röka (ja, fy, jag rökte på den tiden) men saknade en tändare. –”Det fixar jag”, säger maken som fått av sig till bara kalsonger och rusar ut ur rummet och jag vet inte (och vill inte veta heller) hur, men han kom tillbaka med en stor braständare i alla fall.

Jag tänder ciggen och ska till att blåsa ut röken, då maken så sakta liksom ”föser” undan mig från fönstret säger högt; ”Ursäkta miiiiig” och sedan SPYR han, rätt ut genom hotellfönstret!!!! Efter denna kaskad ur fönstret (och säkerligen på fönstret nedanför) lägger han sig baklänges, somnar och snarkar högljutt.

Så det var bara för mig att börja plocka ur alla hårnålar från håret (det var 97 st) och befriar mig från korsetten (som jag tydligen ”lidit” en hel dag i till ingen nytta)

Efter en studs zappandes på tv, hör jag till min fasa att det knackar på hotelldörren. Nu blir vi väl utslängda också, tänkte jag. Första impulsen var förståss att INTE öppna, men då de uppenbarligen visste att vi var där inne, fick jag bara öppna.

Där utanför står hotellpersonalen med en fin bricka uppdukat med 2 glas champagne, blommor och choklad. (Turligt nog hade de inte märkt av spyan) – ”Sover ni redan, frågar de ursäktande, när de hörde makens högljudda snarkningar.
-”Nä, jag sover inte; svarade jag och tackade så mycket för brickan.
Sedan fortsatte jag zappandet på tv, bredvid min nyblivna och älskade make. Så, två glas champagne, och ja, that was that, min bröllopsnatt var över.

Detta var faktiskt 9 år sedan, men som sagt jag minns. Fast jag lovar er att han faktiskt gottgjorde mig under vår bröllopsresa, flera gånger om.

Avslutar med lite bilder från bröllopet i lördags OCH från vårt bröllop 2003.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lilla Bina

Jätte fina bilder Mia :)

Svar: Tack Sabina
Marie

2012-07-10 @ 17:56:59
URL: http://lillabinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!