Ljus, flaxöron & lim

Nästan som jag inte vågar läsa dagens horoskop, fast det e ju klart, nu har ju dagen redan gått så jag e väl säker nu, här kommer det ”Måna extra mycket om din närmiljö och använd växter, dofter, ljus och andra vackra saker till att skapa ett intryck av främmande länder. Lugnet kommer från din fantasi. Diskutera dina tankar och idéer med andra”

 

Ja, vad ska jag säga. Det där med ljusen stämmer i alla fall bra in. För här har jag tänt ljus ska ni veta, oja, jag har tänt en himla massa ljus. Kanske inte just för att skapa intryck av främmande länder utan som för att skapa VÄRME.

Så döm av min besvikelse när jag kom hemcyklande från jobbet ( dock något saktare & försiktigare, känner inte för någon cykelglidning igen) och ska till att tända en härlig brasa i kaminen. Då ser jag till min förskräckelse att braständstickorna är, ja dem är SLUT.

 

Så vad gör man då, jo, tänder en massa ljus, och vips så har jag massa värme.

 

Ja, jag brukar alltid lösa mina problem på ett eller annat sätt. Ibland mer eller mindre bra.

Jag kan ju bjuda på en gång när lösningen på ett problem var lite mindre bra.

 

Detta var ju givetvis för XX antal år sedan. Men saken var den att jag då hade långt hår, eller ja lite längre hår och skulle till att sätt upp det i en hästsvans. Nåväl, sagt och gjort, håret blev uppsatt i en hästsvans, men när jag tittade på resultatet såg jag till min fasa att jag helt plötsligt hade fått flaxöron. Kan ni tänka er, där står jag och ser att jag fått flaxöron, det hade jag ju aldrig sett förut (kanske för att jag aldrig har haft några flaxöron).

 

Så här gällde det att hitta på en lösning snabbt, jag skulle ju ut. Jag kunde ju som ett alternativ göra en annan frisyr, men nu ville jag ju ha tofts, så det gick bort.

Så vips, så kom lösningen. Jag limmar fast öronen med nagellim (ett slags superlim) och vips, ”flaxöronen” var ett minne blott och själv var jag så nöjd och stolt över min kreativitet och snabba lösning. 

 

Så glad i hågen visade jag min kära moder hur bra det blev. Dock utbrister hon, innan jag hinner tala om vad jag gjort ; - ”Men herregud, vad har du gjort????? Du ser ju ut som en marsmänniska!!!!!”

 

Det var väl efter den reaktionen jag började inse att det kanske inte var en sådan bra idé i alla fall. Och jag kan lova er att när jag och resten av familjen, gnuggat min stackars öron med action och diverse andra lösningsmedel insåg att det var en väldigt väldigt dålig idé.

 

Här är i alla fall en bild av några av alla ljus jag tänt (som fortfarande var en bra idé).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!