Kalas, ficklampor & bad

 Oj, idag e det redan den 29 januari, fy sjutton vad tiden går fort.

Min son har exempelvis hunnit fylla tonåring. Jojo, 13 år har han blivit *myser stolt*.

 

Nu han ju för stor för barnkalas och sådant, så jag kom på den briljanta idén att han kunde få bjuda med sig en kompis till The Reef, badhotellet i Danmark (Fredrikshavn) istället.

 

Ja, vi var förresten där förra året i februari och trots att jag som vanligt fick bjuda på mig själv liiiite mer än jag önskande, så var det faktiskt jävligt bra där.

 

För er som undra vad som hände så kan jag ju berätta att det på The Reef, finns en vattenrutschbana, ni vet en sådan som man kan åka med sådana där gummiringar i.

 

Ringarna finns även som dubbleringar så man kan åka två i, och det var en sådan som jag och min son skulle åka i, dubbleringen.

 

Dotter valde en vanlig enkel.

 

På väg upp till den där rutschkanan fick man bära dessa ringar. Så först gick min dotter med sin, följd av mig som naturligtvis fick släpa på dubbelringen och son gick (utan ring) bakom. 

 

Nåväl, nästan uppe, finns en liten käck hängbro över till själva toppen av rutschkanan, vilket dotter kom galant över. Men sedan när det var min tur att kliva över den där hängbron (med den förbenade dubbelringen över huvudet) så shiiiisch, halkar jag. Och inte så där lite heller, utan jag flög upp i luften och landade raklång rätt på ryggen, med gummiringen över mig.

 

Så medan mina kära barn hämtar andan efter sina skrattanfall, fick jag ligga där som en skalbagge på rygg med en dubbelgummiring över mig, tills min dotter hade sansat sig så pass, att hon kunde hjälpa sin (hjälplösa) mor upp.

 

Nu kanske ni tror att storyn slutar här, men nej, vi skulle ju ner också………

Först åkte dotter lätt och ledigt ner i sin ring, sedan var det vår tur, min och sonens.

 

Nu är det så att det är alldeles mörkt inne i denna rutschkana med, och i och med att jag och sonen är i olika viktklasser, slutade det med att jag liksom åkte långt ner i hålet på ringen och sonen, han hoppade ur. Vad tror ni hände då? Jo, den började snurra!!!!!! Så där satt jag fastskruvad i den förbenade gummiringen, snurrade runt, tappade all orienteringsförmåga, tills jag äntligen var nere.

 

Väl nere skulle jag ju komma ur ringen, till mina kära barns förtjusning, när de åter drabbades av ett akut skrattanfall. Men till slut kom jag ur ringen (med hjälp) och valde av säkerhetsskäl att INTE åka fler gånger i den. Sedan hände det väl inte (som tur är) så mycket mer tokigheter på den resan.

 

Tillbaka till nuet igen, så trots att sonen bidde 13 år, var släkten här för att fira honom igår såklart.

 

Här är ett foto från den allra minsta i vår alldeles underbara, tokiga och annorlunda släkt.

 

Fotot efter är på den otroligt superbraiga ficklampan som min make, när han egentligen skulle köpa skor, köpte. Och just det ja, den kostade BARA 798 kronor, se så fint den lyser………

 

Fotot under är alla paket som väntas på att få öppnas av en alldeles speciell person.





 

Löve you all..............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!